Ju fler sökord The Better !?

Dela-knapp

Det är en vanlig missuppfattning att för att utveckla en framgångsrik online-verksamhet måste du vara inriktade hundratals eller tusentals sökord.

Denna uppfattning medför ofta en stor förvirring och kan leda till "analys förlamning" som människor tillbringar månader att analysera sökord som letar efter ett perfekt tillfälle. Som ett resultat de aldrig följa genom att skapa en komplett och lönsam verksamhet.

Förra veckan, en grupp av oss var att diskutera detta problem och kom fram till att anledningen till denna missuppfattning är fortfarande så utbredd är att i det förflutna, med fokus på kvantitet kontra kvalitet GJORDE faktiskt fungerar.

I början av Internet-marknadsföring, om du placerat ett stort antal relaterade sökord på en sida eller inkluderat dem i Meta och Alt-taggar kan du ofta få ranking som ledde till trafiken.

Även i början av Google Adwords, var det möjligt att ladda ditt konto med tusentals sökord och generera en stadig ström av trafik till din webbplats.

Även detta kan ha varit fallet under 2003, är det mycket viktigt att inse att saker har förändrats.

Den gamla metoden var en "shotgun strategi" där du riktat ett stort antal sökord, tog ett skott och hoppades på det bästa.

Med ständiga förbättringar i sökmotor algoritmer och utveckling av kvalitetsmått som Google kvalitetsresultat, är detta synsätt inte längre är effektiv.

Mantrat om "Ju fler sökord desto bättre" är ett minne blott.

Alternativet till den gamla hagelgevär strategi är en ny "laser som" strategi, där du utforska din marknad noga och sedan ringa in en liten delmängd av specifika sökord.

gamla sökord strategi kontra nya sökord strategi

För att förstå varför detta laser fokuserad strategi är så viktigt att vi måste undersöka något som vi kallar "Iceberg principen".

Enligt Iceberg Princip, att hitta ett bra sökord är bara toppen av isberget.

För att omvandla ett sökord i en verklig tillgång för din verksamhet, måste du göra en rad uppgifter som de flesta tyvärr aldrig komma runt till.

Dessa uppgifter ingår:

On-page optimering

Off-page optimering

Att få hög kvalitet bakåtlänkar

Skriva artiklar

Genomföra riktade PPC kampanjer

Etc

Sanningen är att var och en av dessa aktiviteter kräver tid och ansträngning. Klart, om du försöker rikta tusentals sökord, följa igenom på dessa aktiviteter blir praktiskt taget omöjligt.

Så istället för att generera listor med tusentals semantiskt relaterade sökord, här är lasern fokuserad strategi som vi rekommenderar i dagens SEO miljö.

För att komma igång, använd Market Samurai för att generera ett urval av sökord i din nisch och sedan kontinuerligt förfina och filtrera dessa sökord tills du hittar 5-10 sökord som har följande egenskaper:

(1) De är mycket relevanta för din nisch

(2) De har rimliga nivåer av trafik, t.ex.. 100 besökare per dag

(3) De har acceptabla nivåer av konkurrens t ex. Mindre än 30000 konkurrerande webbsidor

(4) De har låg hållfasthet konkurrens dvs. De 10 platserna i Google inte är väl optimerade

När du har identifierat och valt ditt mål sökord, omdirigera ditt fokus på on-page och off-page SEO uppgifter som behövs för att förvandla dina sökord i äkta trafikgenererande tillgångar för din verksamhet.

Dr Anthony J. Fernando är en respekterad internet marknadsföring expert och chef Sensei utbildningschef på Noble Samurai.

Anthony har skrivit 3 inlägg (er) för Noble Samurai

173 Responses to "Ju fler sökord desto bättre !?"

  1. Bra artikel. Liksom nyckelordet strategi som du föreslår, det var klart, koncist, och rakt på sak. Bra grejer, som vanligt! Tack.

    John Zajaros

    Den
    David svarade:

    Kunde inte vara mer enig med er. Dess häpnadsväckande hur saker och ting har förändrats sedan 2006 mycket mindre 2003! Hålla upp killar.
    jubel

    Den
    Simon svarade:

    Fantastisk artikel kommer jag bekantskap mina webbplatser och marknadsförings ASAP.

    Den
    Eric Chua svarade:

    Tack för att tillhandahålla sådan bra information. Google blir smartare nuförtiden, de vill ge användare med de mest relevanta och kvalitets sidan. Därför oavsett vilken strategi eller optimeringsmetod vi använder, är kvaliteten på innehållet på sidan fortfarande den viktigaste faktorn för topplacering.

  2. Det är fantastiskt att hållas à jour med vad som händer på nätet. Det är ett ansikte föränderlig värld på nätet och dina bloggar är alltid upplysande.

    Tack :)

  3. Som alltid, bra info från pojken vid MS

  4. Jag har aldrig trott "mer är bäst" för sökord, men jag tror på att ha en viktigaste sökord och flera sekundära sökordsfraser (oftast lång svans eller LSI) på varje sida. Några förslag för val av dessa?

  5. ahhhh! Den goda ol 'dagar när du bara kunde skriva i ordlistan och få ranking ... LOL Jag är inte sayin' jag någonsin gjorde det! ;) Tack för den stora isberget bilden och förklaring. Stor visualisering.

    Välsignelser,
    Wendy

  6. Stora och användbara inlägg. Det är så lätt att tro att mer är bättre och gå vilse i brist på tydlighet.
    Du har så rätt att det finns massor av arbete som måste göras under isen berg

  7. Tack för artikeln. När du säger "acceptabla nivåer av konkurrens t ex. Mindre än 30000 konkurrerande webbsidor "är jag rätt i att anta att det är konkurrensen mäts genom att göra en" frassökning "(inte en bred sökning) i Google för sökordet term du riktar dig?

    Den
    Quincy svarade:

    Det är korrekt, Les.

    "Frassökning" visar antalet webbplatser som använder denna fras i en exakt ordning. Medan bred sökning visar sökordsfras i valfri ordning på en viss sida. Frasmatchning ger bara dig en bättre uppfattning om hur många platser är verkligen optimerad för en viss fras.

    Hoppas det hjälper.

    Den
    seomarketingph svarade:

    Jag har samma fråga som Les. Bra att ha mer klargörande om detta. Egentligen Jag försöker fortfarande att smälta allt här. Jag har läst en massa saker om IM redan och försökt att starta eget. Denna seomarketingph plats av mina är inte ens ännu upp cuz jag inte vet vad jag ska skriva (på sidan optimering) för innehållet. Letat efter det bästa sättet att göra området. Från och med nu, jag studerar fortfarande nyckel sökning (trodde jag redan vet en hel del), men jag vet fortfarande inte hur man får dessa långa svans sökord. Kan någon av er föreslå vad jag göra först? :) tack

    Den
    John Bruin svarade:

    Jag föreslår att du går till 30 Day Challenge och titta på filmer för marknaden samuraj. Borrning ner får du din långa svans nyckelord. Exempel: Tillbaka Smärta> Low Back Smärta> Lower Right Back Pain. Detta har varit ett exempel från verkliga livet som jag använde under 30DC. http://www.lowerright-backpain.com

    Den
    seomarketingph svarade:

    tack John!

    Jag måste vara ärlig men jag har budgeten för nu inte. Jag måste göra saker manuellt. Men jag ska prova och se vad jag kan göra med samuraj. Tack igen.

    Anthony, You rock!

  8. Hi guys. Jag måste säga att din produkt är fantastisk. Jag hittade Market genom 30DC och har inte tittat tillbaka. Jag vet att mycket av forskningen kan göras manuellt, men hur fantastiskt att kunna göra det genom att bara trycka på en knapp och så klart att förstå.

    Med den forskning jag har gjort via Market Samurai har jag några platser nu på första sidan av Google och få bra träffar.

    Tack för påminnelser i denna artikel och för en bra produkt.

  9. Killar, you rock!

    Tack sååå mycket för inlägg! Rätt på sak och precis vad jag behövde, just nu, har helt gått förlorad till sökordet djungeln.

    Det finns så många "konsulter" fortfarande undervisning: "Ju mer desto bättre."

    Din Iceberg modell är den bästa jag sett på länge.

    Tack igen,
    - Kimmo

  10. Vad kan jag säga, en annan super kvalitet artikel.

    Jag älskar analogi av isen-burg och koncentrera mer på kvalitet snarare än kvantitet KW.

    Cheers

  11. Nu är en väldigt sann slutsats :)

    Men jag erkänner att jag använder mer är bättre på ett annat sätt.

    Den faktiska pengar hemsida kan rikta cirka 5 till 10 sökord men web 2.0 egenskaper länka tillbaka till den kommer att rikta just dessa nyckelord och många fler relaterade sökord.

    Att göra detta undviker man uppträder som om de är sökord fyllning eller spamma motorerna eller till och med över att optimera sina webbplatser.

    Med flera konton på samma webbsida 2 egendom, det är det bästa sättet att hålla sig under radarn.

    Jag vet, jag vet; någon rynka pannan på detta, men ... :)

    Susan

  12. Bra inlägg och råd, jag betygsätta Market Samurai som det bästa verktyget för marknadsföring på nätet i mitt im toolkit

  13. [...] Mer Nyckelord The Better !? 22 oktober 2009 | Författare: James Roughton via [...]

  14. [...] Resultat de aldrig följa genom att skapa en komplett och lönsam verksamhet. Läs hela inlägget: Ju fler sökord The Better !? | Noble Samurai. __________________ GARRY DUFRESNE Min personliga Mission Statement: ...

  15. De har låg hållfasthet konkurrens dvs. De 10 platserna i Google inte är väl optimerade

    Kan någon stava det ut för mig. Vad letar jag efter?

    Artikeln gör ett mycket vettigt, och jag erkänner att jag har blivit förvirrade av
    olika taktiker predikas. Men NSAM är mitt riktmärke så nu vet jag bättre vad jag ska göra.

    Den
    CD Priser svarade:

    För låg konkurrens fraser, är du ute för att se om de 10 platserna har frasen i URL, titel och H1 taggar.

    Du vill kontrollera PR (inte nödvändigtvis den allsmäktige avskräckande, men om alla 10 platser har en PR 6,7,8 du kommer att ha svårt att slå dem).

    Du vill kontrollera hur många länkar de har. Om du inte har MS, kan Yahoos Site Explorer berätta detta.

    Då är de länkar riktade med frasen du söker. MS gör inte detta, men det skulle vara en praktisk funktion.

  16. Men vad gör du när din nisch är alltför konkurrenskraftiga och det finns inga andra sökord som relaterar till ditt företag? Bara arbeta med dessa fem nyckelord, oavsett?

    Den
    John Bruin svarade:

    Inte låta krasst, men hitta en ny nisch eller underområde i större nisch.

  17. Jag läste nyligen att fler sökord du har, desto mer du späder var och en. Författaren rekommenderar 7 nyckelord (eller fraser) är perfekt, så gör dem räknas!

    Chris

  18. Veronica, det finns ett tidigare inlägg som heter "Förslag för SEO Konkurrensanalys" några inlägg ner från denna som borde förklara vad du letar efter. Det är nog den del av MS jag får ut det mesta av den senaste tiden.

    Här är webbadressen:

    http://www.noblesamurai.com/blog/seo-analysis/blueprint-seo-analys-1047

  19. Konkurrensen blir väldigt stel i många nischer så utnyttjar raffinerade taktik är alltid rätt väg att gå.

    Stor, nyttig info som alltid.

    Andy

  20. 20
    Den 23 oktober 2009 kl 03:12
    Steve sa:

    Jag är lat, kan du göra det till en video så att jag inte behöver läsa?

    tack

    steve

  21. Jag har alltid undrat hur många konkurrerande webbplatser var "för många" och nu vet jag! Tack för de objektiva sätt att mäta marknaden.

  22. För att vara ärlig, om du inte är laser rikta dina sökord, då du inte fokuserar ditt företag på din nisch på rätt sätt (att tänka på en bloggformat).

    Du måste verkligen vara att plocka upp om ett visst ämne (n) regelbundet i vissa fall så din läsekrets / kund kommer att förvänta sig att du är den myndighet ... och att ämnet bör din laserstyrda, fantastisk, låg konkurrens, anständig trafik, nice PCI nyckelord :)

    Stuart

    Nu är det bara att räkna ut summan nedan, jag hatade matte i skolan, (

  23. Hej!

    Yep säker Steve är rätt video alltid är beter.

    Tack,
    John

  24. Allt detta prat om sökord har mig att tänka att omorganisera min nu: S

  25. Hej MS Folks-
    Jag använder produkten dagligen det har förändrat min förmåga att få flera nischer upp. Det är häftigt, och din kw forskningsartikel här, ja, jag är glad att fortfarande se detta som relevant.I've varit kund i över ett år, när du först lanserades och jag kan säga att om detta är den riktning som du föreslår sökmotorerna optimzizing för än din programvara är den bästa i biz!
    Cheers,
    Lisa

  26. Helt Instämmer. De flesta av den trafik du får kommer att söka efter dina viktigaste sökord 2-3 ändå.

  27. Tack så mycket för den här Iceberg princip. Jag har aldrig ångrat att ha Market Samurai. Från rättegången dag fram till nu. Från nytta för sitt stöd. Tack.

  28. Jag instämmer helt, du behöver fokusera. Och när det kommer till tävling jag tror att du behöver betala så mycket uppmärksamhet på kvaliteten på tävlingen om kvantiteten.

  29. Jag är ny på marknaden Samurai och din blogg. Stor påminnelse och info att vara fokuserad. Även om jag kan personligen använda upp till 10, jag rekommenderar 5 till kunder. Men det är fortfarande en utmaning att utbilda vissa klienter om vikten och värdet av sökord forskning tills de blir allvarliga.

  30. Jag tror att det finns mer att göra än SEO. Ett brett utbud av sökord innebär att det inte finns någon fokuserad nich där - du försöker få allt och inget. Marknadsförare mycket klokare än myslef slutsatsen länge sedan att det här sättet får du ingenting och ingen. Sökordet Koncentrationen bör vara resultatet av att fokusera på just din nich, dina konkurrensfördelar, inte en teknisk beslut om SEO och webbplats byggnad ansträngning.

    Om du har hundratals relevanta sökord i din nich, än det finns vettigt att försöka få dem alla - du kommer att tjäna mer pengar! Ansträngningen är då irrelevant - anställa den hjälp du behöver, det kommer att löna sig.

  31. Bra artikel, tack.

  32. Great post men hur framtiden för sökord forskning. Kommer din egen forskning fortfarande vara lönsamt inom en snar framtid?
    Paul

  33. Jag har varit i lite "förlamning genom analys" nyligen själv. Jag gjorde ett åtagande att gå tillbaka till grunderna och åter fokusera som en laser på mer konventionella på och off-page SEO taktik.

    Perfekt tt påminnelse.

  34. Jag älskar MS och undrar bara om det här eftersom jag är ny på KY grejer.

  35. Absolut det bästa verktyget och råd för Internet marknadsförare. Tack killar!

    Jag har en lista med fem viktigaste sökord (Är det för många?). Jag fick nyligen feedback från en katalog att det fanns ett problem med hjälp av "bounce house" i alla de långa svans sökord. Är det verkligen ett problem?

  36. Som alltid, bra info från folk på Market Samurai!

  37. Veronica
    >>>
    De har låg hållfasthet konkurrens dvs. De 10 platserna i Google inte är väl optimerade
    Kan någon stava det ut för mig. Vad letar jag efter?
    <<<
    Kanske Anthony har abetter sätt, men jag tror på Samurai, du öppnar Keywor din-fråga i en ny flik (kryssa för och öppna i nya tag, eller klicka på förstoringsglaset för att bläddra ner)
    Klicka sedan på SEO OCMPETITION TAB på coh vänster.

    Leta efter en massa gröna sqaures :-)

    Waet vi egentligen söker är hål.
    Gör alla de tio har åldrats domäner dvs 1 + år), är alla deras sidor Ttiel optimerade, de har EDU bakåtlänkar (svårt för de flesta dödliga att få) har de massor av backlinks.

    Det är grunderna. Men du bör borra djupare.

    Hur många av de tio är unmoveable (dvs. amazon, wikipedia, goverment eller edu platser, om, etc.)

    Men IMHO det är inte hela historien heller.

    Hur många av Teir bakåtlänkar är "riktiga" dvs inte genom dem, eller webbplatser som ägs av dem. Det tar mer forskning. För då kan du ändå krossa dem ändå.

    Men personligen bryr jag mig inte.
    Konkurrensen är uppriktigt sagt irrelevent OM du verkligen cmommitted till verksamheten som sökord / s avser.
    Och det IMHO är en stor del av det som Anthony är så riktigt påminna oss.

    De gröna rutorna ANF enkel konkurrens är uppriktigt sagt lata icke engagerade metod.
    Om du är engagerad, skulle du använda den rosa buffalo tekniken i samband med marknaden samuraj.

    När du inte vet vad du vill, är marknads samurai bra.
    Whnen du knwo vad du vill, är ädelt marknaden samurai otroligt!

    BTW STORA isberg !!!!
    Och du glömde att nämna coh rosa buffel.
    Allvarligt du gjorde!

    Fred och ljus.
    Peter

  38. Detta är ett utmärkt inlägg; enkelt och rakt på sak. Jag brukade få överväldigad med sökord och trodde att jag behövde massor av dem att göra det på nätet. Jag har kommit för att ta reda på i min tidigare fynd och bekräftelse från den här artikeln att detta inte är sant.

  39. Stor Post ...

    Min fråga är ... Är 5-10 KW: s Good enough ... Tycker du fokusera på att bygga bakåtlänkar för dem 5-10 tills endo tid eller vill du ta andra sökord efter att du har byggt upp 5-10?

  40. Jag håller med. Saker har ändrats till isberget strategi.

    Och ja, med MS vi kan hitta dessa sökord enligt kriterier, vad jag rör om är hur man gör en bra On-page / Off-page SEO och bygga bakåtlänkar?

    Om du ytterligare kan utveckla om att det kommer att vara mycket bra.

    Hur som helst, tack för den här artikeln.

  41. Ja, lasermålet, men göra långa inlägg. Du kommer att bli förvånad över vilka sökord folk hittar dig för. Några av våra högre betalande fraser är för 2 -3 sökningar per vecka. Till exempel hade vi en 5 ord fras som sökt en gång, betalade över $ 4. CPM var $ 300. Våra högre trafik fraser har en CPM på runt $ 35 till $ 85.

    Great stuff.
    cd: O)

  42. 42
    Den 23 oktober 2009 kl 03:53
    Cecil sa:

    Bra artikel - enkelt och rakt på sak. Om bara allt var så enkelt.

    Håll dem kommer.

    Hälsningar till alla på M S.

    PS Det bästa verktyget i branschen.

  43. Tack, en stor artikel. Koncis, till punkt och mycket användbar information, som alltid.

  44. Mycket bra information. Jag tror att jag är fortfarande i hagelgevär eran, försöker hålla sig flytande på toppen av ett isberg, men dess smält. :)

  45. Superb artikel med bara några enkla steg-för-steg-instruktioner. Jag tror att du behöver göra för att många steg för att skapa ett intäktsskapande strategi, är en av anledningarna de flesta av oss ger upp, innan vi få lite fart. Jag äger MS, och It `sa bra verktyg.

  46. Grymt innehåll, bekräftar precis vad jag gör nu. Och din programvara gör det så mycket lättare.

  47. Jag lärde mig om Noble Samuri via Ed Dales 30DC och fyndet är så värdefull i både forskning och tidsbesparande att jag inte kommer att besvära med några andra verktyg k / ord.

  48. Excelente artículo, un enfoque para poner sv Pràctica Ahora mismo.

    Marknaden Samurai es excelente, siguiendo sus estrategias posicioné mi página y palabra huvudsakliga sv primer lugar sv Menos de dos meses.

    Gracias, Muchos Exitos.

    Erik

  49. Jag älskar att ta emot din e-post. Du försöker aldrig sälja mig något och allt du gör är att ge kvalitativt innehåll. Internet marknadsföring samhället kan lära sig ett och två från er.

  50. månatliga trafik> 3000
    konkurrerande webbsidor <30.000
    Dåligt optimerade top 10 platser
    Fick det, tack!

  51. Jag håller med dig här killarna ...

    Dess en fråga om att delta med de sökord som finns i din nisch och arbetar med dem för att få dig på trafiken!

    Jag älskar Market Samurai för det

  52. 52

    Excelente artikel. Vad sägs om ett exempel gjort med MS? Och hur kan MS bidra till att skapa en LSI-optimerad mall och LSI-optimerat innehåll?

    En video med ett exempel skulle vara till stor hjälp.

  53. Så vi tog "T" av "shotgun" och det blev "Shogun" cool! Håll mig informerad om SEO Bushido!

  54. tack vare Ed och 30DC för införande till ädel samuraj. Jag hittade så många marknadsföring på nätet som jag tittade på med hjälp av dessa tekniker för Google lokal sökning för lokala företag är med en webbplats och ingen trafik.

  55. 55

    Tack, Anthony. Du förklarar alltid väl, som i 30DC videor.
    Köpte MS nyligen. Stort mjukvara. Förutom KW forskning, det finns massor av andra användbara funktioner. Great stuff.

  56. Finns det en särskild strategi för att välja SEO sökord Vs. PPC sökord? Jag skulle gärna vilja se en framtida artikel om det ...

    Tack,

    Justin Eckrich

  57. Bra inlägg! Detta har varit ett problem för mig eftersom jag började på nätet. Försöka få en enorm lista med sökord i inte bara tidskrävande, men nervpåfrestande också. Undrar om du slösar pengar på för många sökord. Tack för att rensa upp detta och ge några specifika åtgärder steg.

  58. Intressant inlägg. Jag tror att jag håller med det efter att ha provat den förlamning genom analys rutt. Bara för att upptäcka att många av de "överflödiga" sökord inte leder till PPC klick till exempel.

    Svårigheten med 5-10 nyckelordet strategi är att hitta de rätta. t.ex. det är inte bara om trafik eller sin konkurrenskraft är det också om huruvida de innehåller någon form av "uppsåt".

    Jag tror att MS är i allmänhet utmärkt förresten. Men jag tror att det skulle kunna förbättras i termer av lång svans sökord. Annat än att använda Analytics för att se vad folk faktiskt söker på (Förvånande!) Jag har ännu inte hittat något riktigt bra för den långa svansen sökord. Några förslag?

  59. Jag tycker det är bra att fler sökord desto bättre är ett minne blott. Den nya strategin för "laser" strategi där du kan använda endast en liten delmängd av specifika sökord är mindre tidskrävande och mer relevant.

  60. Mer att tänka på; mer att lära; en annan stor artikel från dig mycket. Hänga !!!

  61. 61
    Den 23 oktober 2009 kl 04:54
    Nelson sade:

    Great post. Detta är en de bästa produkterna jag någonsin har ägt.

  62. En problematisk idé som jag ser upprepas om och om är idén om att hitta sökord som har härkomst trafik och låga konkurrerande sidor ... med numren ut som någonstans mindre än 50.000 på en fras match sökning.

    Problemet är att dessa termer blir mindre och mindre tillgänglig med tiden och marknadsförare försöker desperat att jaga dem. Problemet blir ännu mer av en fråga om du riktar dig någon typ av "produkt" nyckelordet ... som bara så råkar vara den typ av sökord som du behöver för att rangordna för om du kommer att installera en webbutik eller en ebay affiliate butik.

    "Info" sökord kan hittas lätt för dem som vill utveckla en blogg-stil webbplats och sling trafik till AdSense eller andra affiliate-program ... men hur länge kommer det vara?

    De "låg konkurrens" sökord inte är oändliga ... och de dagar av jakt för dem är snart över.

    I tre eller fyra år människor fortfarande kommer att driva denna idé ... men då det enda "lågt hängande frukt" vänster kommer endast att vara tillgänglig för dem som är villiga att lära sig olika språk och mina sökord och bygga sajter som riktar sig till andra språk grupper.

  63. Jag är så glad att jag köpte Market Samurai. Det är en av de bästa verktygen som jag måste jobba med. Ju mer jag använder Market Samurai desto bättre får jag på att veta vad works..the nya funktioner är bra .. Din Iceberg Princip exempel är så relevant i dag, om du vill att din webbplats att rankas i topp i Google .... Tack för input som alltid ...

  64. Som alltid ... Stor info och Stor produkt. Market Samurai har räddat oss hundratals timmar av forskningstid. Kan inte säga tack tillräckligt!

  65. Tack för ännu en bra handledning om hur man får ut av marknaden Samurai mer. Är glad att jag köpte den och jag är så glad att du hålla den aktuell med förändringarna på "nätet.

  66. Jag älskar din bild och begreppet principen isberget. Du gör det så lätt att se och förstå.

  67. Jag måste tacka er alla. Market Samurai har varit en stor hjälp för mig i detta isberg princip sätt att marknadsföra. Håll det kommer. Älskar det.

  68. Jag tror att de flesta människor är rädda på grund av det arbete som du måste göra, men den verkliga guld är på uppföljning.

    När du kör med en liten grupp av riktade sökord Analytics ger dig äkta guld och sedan gå in i området för KEYWORD Pimpin.

    Det är precis som den nyligen FTC skrämma. Alla de människor som inte är villiga att kliva-it-up kommer att stiga åt sidan och ge mer utrymme för oss.

    Ni på MS vet dina grejer och ge några bra insikter. Tack

  69. Andra har spenderat tusentals eller skriftlig miljontals ord för att försöka lära ut vad du brillantly närvarande i en minnesvärd metafor. Noble Samuri är en fenomenal produkt och jag är glad att jag hittade den. Det är redan en del av min internet marknadsföring framgång och som du fortsätter att över leverera (det är så bra redan), jag vet att jag kommer att fortsätta att tacka dig om och om igen.

  70. Bra inlägg! Isberget Principen är en stor analogi för hur trafik generation del av online-verksamhet ska ses.

    Håller du med om att optimera för 2nd tier sökord först innan optimera för de mer konkurrenskraftiga sökord kommer faktiskt ge webmaster lättare att optimera för de mer konkurrenskraftiga sökord när när platsen är optimerad för sin 2: a tier sökord?

  71. Thank you.. It is all too much some times.. knowing what tools to use is a Bit much. Other than yours, what tools to you recommend. I am trying the traffic bug at the moment, But i have old sites,, not sure if it will work. I keep going from page one to page two on google. My other site i can not even get to page three yet. Almost a year. But i keep trying, Thank you

    Kurt

  72. Thanks for the article which is spot on, I love the iceberg diagram as well. Keywords and seo competition are usually paid lip service but with your tool there is really no excuse for not getting it 100% right first time. Love the product, thanks.

  73. Great advice, your services have greatly helped my sites ranka nd position

  74. The one thing that constantly amazes me is the fear of keywords that have lots of competition. I see it stressed almost everywhere and by almost everyone. Sheesh, it's really not that big a deal.

    Lol, you should try some adult searches where there are keywords with over a BILLION websites. 30K competition isn't really any competition at all. I suppose that's the point for newbies so it probably makes my amazement a moot point.

    With minimal effort you should be able to kick butt even with 100K competition. Even A million isn't all that tough. Most sites are put up by amateurs and they have no clue if they are ranked or why.

    Not that what you wrotedoesn't work, it will. I believe we scare people by telling them how tough the competition is and keep them from trying for more or worse yet teach them to fear anything with over 30K competition.

    On
    Ciscko replied:

    Amen brother ( or sister)!

    Everybody says 30,000 but as somebody else mention, it is for the lazy one who don't want to put up the effort.

    Now days it is possible to rank for more “competitive” keywords.
    A little research can have you in page one or two with little effort.

  75. Thanks for the information but I have never found a keyphrase that can generate decent amount of traffic and has competition less than 30,000

  76. I agree – it would definately NOT be possible to do ALL those tasks for too many keywords. Utmärkt artikel.

  77. @Veronica,

    I think the best way to illustrate the niche keyword optimization idea is with an old joke:
    Two guys are running from a grizzly bear and one stops to put on his running shoes. The second guy says, “What are you doing? You can't outrun that bear!” To which the first guy says, “I don't have to. I just have to outrun YOU!”
    You don't have to do everything perfectly in a small niche if you're targeting your market with targeted keywords, you just have to do it better than the competition. And chances are, what you see in Google as competition is more accidental than anything; they're mostly not actually optimizing for your chosen keyword.

    Best of success,
    Owen

  78. Hej Killar,

    Thanks for all the helpful suggestions on market research and Market Samurai tips. Your keyword tool is the best, a real time saver. Wish I would have gotten MS sooner.

    Mike

  79. Best advices. And brilliant illustrations!

    Really visually more easy to understand “what text is mean”.

  80. 80
    On October 23rd, 2009 at 6:21 am
    tomartomartini said:

    This is a great AND valuable article!Which proclaims a functional mind set ….. the mind set being!

    Get 5-10 keywords PHRASES that have the following :

    (1) Highly relevant to the niche.

    (2) Traffic eg. 100/200 visitors a day

    (3) They have competition about 30000/5oooo competing web pages
    in phrase match – “dog training tricks”; not- dog training tricks -

    (4) They have low strength of competition ie. The top 10 sites in

    Google are not well optimized eg weak back-links [ THIS FACILITY in m/s is just beyond great.]
    well as we have all spoken” really thanx” you didn't have too put this post here ,but you did ,,,looking to-wards your adword release. :)

  81. Thank you for sorting out a raging argument in a stroke, and I won. MS is the best.

  82. Vad? does it mean my strategy is not working anymore???

    seriously, thanks for the update and a great reminder too.

  83. Great post. I'm going to take a look at how I'm currently using Market Samurai to do my keyword research. It just get's too overwhelming to try and target a thousand or so keywords!

  84. Nice article, all is to be applied.

    Hum…. I'm just wondering if your iceberg is upside down.

    I know it's not so important, but turn it the right way and it should likely illustrate a better way your article.

    Continue on guys, I'm a fan of yours and a happy Market Samurai User !

  85. Hi Samu's!

    So true -… so true… Iceberg I love it…
    I always started with the “time-consumers” issues first…
    Some times I jused too much time on them… and finally saw the result!

    Later… I saw the speed that the sites crawled up to GOOD positions…

    Spend the time, invest in your positions.. It pays off big time

  86. Yes, so many forget about the off page SEO and that you need to get anchor text links to your site.

    Love the graphic of the iceburg as that really shows that most of the work is below the surface.

  87. Awesome stuff you've shared. Times have really changed and Lord only knows what the landscape will look like 2 years from now.

  88. Great article

    More on this please: “Once you have identified and selected your target keywords, redirect your focus to the on-page and off-page SEO tasks . . .

  89. I bought Market Samurai in 2008 and it just keeps getting better and better. Thanks guys for the continuous improvements.

  90. Every little helps and days of throwing stuff at the wall and hoping something sticks are gone. Havent done adwords for a while and focus more on MSNads. I have noticed some movements in my ranking in the SERPS when I implemented some on page optimisation.

    Thanks for sharing

  91. I don't think it matters how much competition there is for a phrase. For example the query 'small car comparisons' has 15,000,000 Google results, 'estate car comparisons' has 2,000,000 results, 'toyota rav4 comparisons' has 225k, 'fiat 500 …' 100k, 'bmw 1 series …' 560k. You can get there if you've the time to refer them there via several blogs. One blog is dangerous because it will take the top spot.
    Hälsningar
    Ralph

  92. Great article and we are starting to see some result for targeting specific keywords, super competitive market but doing what you have listed above we are slowly getting there.

  93. In one of your previous posts you discussed about outsourcing. If you ask me that's the only way to cope with the many specialized aspects of modern SEO (onpage and offpage)

  94. Ah, for the good old days of 2003.
    I have to smile remembering back in 2000 reading articles entitled “Is it too late for Newbies?”
    I nearly gave up then.

  95. This is my favourite tip that you have had on your blog, I shared it on twitter I loved it so much. This is what I say to others, its wonderful to hear good advice in our industry.

  96. The game certainly has changed. In my experience listening to the experts and what Google are up to can lead to success. In some markets though, the theory of 300,000 or less competing pages I feel isn't always rule of thumb. I've found within my industry some competitors under certain keywords have a website that is just ridiculous, is NOT well optimized and should be in the #1 spot out of 4 million competing pages. But they are!
    Some markets will never show fewer then 300,000 competing pages with keywords that are considered “the sweet spot” vs the amount of searches the keyword gets.
    But I do agree with what this article is saying. Have a point of reference is better then going in blind.

  97. Thanks so much for this explanation. I know I have spent a lot of time trying to evaluate good key words and I was frustrated when I could only get a handful. I thought I needed at least 100. I think what sets you guys apart is not only your smokin' software but your commitment to superior customer service. Your videos and articles are very much appreciated.

  98. Thanks for that – quality information. I had never actually thought of it that way. I have got some work to do now.

  99. Preaching to the choir. Thanks for the confirmation!

  100. [...] a nicely crafted article that explains the new reality regarding keyword strategy and research. Bye for [...]

  101. Thanks for that. I miss the old times, Google cash times and shotguns strategies… Today i'm a little bit lost, but I work on it.

    Thanks for the good quality info.

    Cheers
    Dan

  102. Thanks for sharing excellent content! I love the visual of the iceberg.

  103. In the past I have used 100′s of keywords. But thanks to Market Samurai I am starting to focus and research. Thanks for the value.

  104. Totally agree with this. Having managed large AdWords campaigns, the 80/20 rule applies. 20% of keywords generate 80% of traffic. Focus on the 20% with PPC and SEO and you'll profit long term.

  105. Mycket bra information. It helps to clear a good deal of misinformation spread all over the Web saying that you should go crazy and get thousands of keywords.

    That sort of wrong information can really leave doubts, in the minds of people not very experienced in IM yet, about what's the best approach — truckloads of KWs or a high focus on just a few.

    Tack.

  106. Very good, the article was very clear an concise, thanks for the good work.

    Novelltrade

  107. I can back up and confirm that what you are saying Anthony is the total truth. We start with a list after checking with Samurai basically stare with 3 or 4 words to target once these words start the clime up the first page we start adding one or two more and drive them along with the others. one thing that I have noticed is when you get your base keywords up in the searches it is much easier to get the ones you add to rank faster.
    Brad West ~ onomoney

  108. Excellent written and explained. I could not have said it better! Google wants webmasters to put more effort in their websites so they can deliver better search results… and make more money! But hey; 5 years ago we had to put so much more time in creating a website. Now that we have WordPress and other Content Management Systems, we can easily spend some more time on optimizing keywords. I, for my part, love better search results!

  109. Good article and MS is a great time saving tool.

    I think people also need to consider looking at their monthly website statistics or Google Analytics. These do provide some insight into how people ended up on your website in the first place and can then form part of your Keyword & SEO strategy. It has provided me some insight as to what terms I should consider as part of my on-page strategy for all of my clients and further keyword research using MS.

  110. The thing is, and this is another way of looking at it – each keyword brings in some traffic from the search engines. So, doesn't this mean that the more keywords you have, which bring in small numbers of vistors, the more your visitor count will go up to higher levels?

    Yes, I know we have heard about the iceberg princilple in many other subjects 20%/80% rule,etc etc they all quote the same kind of reasons, but no matter, each keyword you have will bring in some traffic and so build up your visitor count.

    200 keywords at 1 or 2 vistitors per day will bring in more than just one keyword at 80 visitors per day, and by the way, not many people get to number 1 in Google to see that traffic of 80 per day.

    Any responses to that alternative viewpoint?

  111. Great content guys. In a way I wish Market Samurai was not so popular. It's been my secret weapon since March of this year.

  112. Thanks for the great article. This certainly opened my eyes.

  113. An excellent article…

    It's all about giving Google exactly what they want or rather what their users want. Accurate and timely answers to their search requests.

    I try to build my free “one page” high ranking sites for single at most two keyword phrases… Works for me ;-)

    I'd rather build 6 quick high ranking pages in an hour than spend three days working on a blog with tons of keywords that may or may not pull the results.

  114. Thanks for the article, you guys are great not only is market samurai a great tool to use but you guys even write very useful blog posts.

    When I first started out, I felt that the more keywords the better. I did this not really understanding how Search Engines work. Thanks to years of trial and error I seem to be getting better. Thanks mainly to sites like this one and some courses I've purchased along the way.

  115. Din artikel är mitt i prick. Jag har knappa in på 7 eller 8 nyckelord för skolan fundraising nisch och bokstavligen skickades till första sidan på de flesta av dem genom att göra precis det du nämner i artikeln. 1. Bra innehåll 2. Riktade sökord med rätt uppsättning konkurrens 3. Kvalitet bakåtlänkar

    Att göra detta ökat vår webbplats trafik med 3000 besök per månad på en webbplats som var att få endast 2500 / månad oftast via PPC!

  116. 116
    Den 23 oktober 2009 kl 14:35
    Jan Gregory sade:

    Jag har en fråga till dig Anthony. Det finns en blandning av idéer och uttalanden här uppdelat mellan SEO trafikprojekt och PPC målsidor, som är två olika syften, strategier och faktiskt olika Google algoritmer mäter varje.

    Om jag tar din övergripande budskapet att betyda ... välj bara några högre trafik sökord (> 100 dagligen) med genomförbart konkurrens (10 per dag) där vi behandlar varandra lång svans sökord som "viktigaste sökord" med sin egen sida.

    Det är här jag be om mer info. Citat:
    "I början av Internet-marknadsföring, om du placerat ett stort antal relaterade sökord på en sida eller inkluderat dem i Meta och Alt-taggar kan du ofta få ranking som ledde till trafiken."

    Förutsatt detta uttalande hänvisar till SEO trafik var sidan ägaren hoppas på "fri" trafik från sökningar, menar ni här för att rikta en enda sida för många olika Viktigaste nyckelord? Om så är fallet, det är något vi inte bör göra i alla fall, åtminstone i min egen erfarenhet ... en viktigaste sökord-ena sidan är den strategiska val, tillsammans med att lägga relaterade sökord till varje sida.

    Är du verkligen tyder på att SEO projekt minskar tillgången en domän / webbplats till endast sidor inriktade på sökord som ger> 100 sökningar dagligen?

    Med detta sagt, jag hoppas på ett svar. Jag har för närvarande en hel del långa svans sidor som fortfarande gör ganska fint med SEO trafik i mycket låga tävlingsområden. Det är en lek med siffror naturligtvis, men små börjar spela någon roll när multiplikatoreffekt föreningar den totala årliga avkastningen på alla de långa svans sidor tillsammans.

    Jag inte ignorera den perfekta målet för SEO bör riktad trafik som leder till intäktsskapande heller. Men, enligt min erfarenhet, alla sidor som belönas med trafik driver upp den totala domänen ranking och förtroende faktor. Så, även om besökaren inte kommer att lägga till mitt bankkonto, det finns nytta totalt sett från att bygga att låg-trafik lång svans sidan. Och du kan ofta få lateral klicka-beskrivningar till en annan domän sida med intäktsskapande potential ... ganska ofta faktiskt om du designar din sida ordentligt.

    Jag håller helt och hållet om att varje sökord för SEO är en footrace som bara 10 personer kan vinna genom att uppnå den första sidan. Jag håller fullständigt med om att det finns många, många onpage SEO faktorer också ... vissa experter uppskattar över 500 i hela SEO-algoritmen. Men jag har upptäckt att mycket låg konkurrens innebär också att dessa människor i loppet med du gör lite eller ingen onpage seo, så striden är lättare vann med den typen av konkurrens.

    "små blå Lefthand widgets"

    …exists in its own universe for searches and also in the Google index. That is a single footrace for the annual searches for that phrase. In my experience, with an aged domain/site with a good trust factor… a page focused on that phrase exclusively very often beats out the pages for “lefthand widgets” even on the high authority domains for widgets. Because Google still seems to reward the exact phrase optimized in tag and other onpage SEO factors much higher than the “lefthand widgets” pages in the index. They will typically show in the SERPS below any pages optimized with the exact phrase

    If I target that keyword on a single page for SEO, I'm ignoring the searches for blue widgets, or lefthand widgets, and even tiny pink lefthand widgets. And if the investment is low and the page can produce some monetization, that's Okay in a long tail strategy as long as the investment is low.

    I'm not advocating “page sculpting” for long tails at all. Just do a lot of them knowing there is almost nil competition.

    And I suspect that is the message you wish to convey… to choose higher traffic and page sculpting to a degree on all levels, which is an excellent strategy as well. Just depends on which horse you want to ride.

    Finally, since I signed on with Market Samurai on the very first day you launched… I will gladly say that MS is my tool of choice and I own 23 of them. MS works for my SEO strategies and my PPC strategies by analysing the google data better and faster than anyone else.

    I strongly recommend that anyone give MS a try if you aren't using it, and don't forget to begin each keyword session with a single purpose in mind to serve the strategy you have chosen. its very easy to get lost in the numbers, calculations, and the myriad streams of advice you get.

    Just remember that Google does everything with the single goal to deliver the most relevant results to every searcher, SEO or PPC. The money follows Google because most of the world goes to Google to search expecting to get fast relevant results… and they do that consistently using Google.

  117. 117
    On October 23rd, 2009 at 2:38 pm
    Jan Gregory said:

    Edit for my Reply above. Darn spell checker.:)

    If I take your overall message to mean… choose only a few higher traffic keywords(>100 daily) with doable competition(<30k pages) whereby we treat each long tail keyword as a “main keyword” with its own page.

  118. I can't even begin to tell you how much I have learned from you guys and I really appreciate it. I love my Market Samurai and it has made a huge difference in my business. thank you

  119. Hi,

    Funny I had just about reached this realisation and am in the middle of planning web sites for sub niches to my main niche, based on 2-3 Keywords each.

    Putting plenty of relevant content in these sites.

    Although relatively new to all of this, it seems to me that all Google wants is for the person who enters the KW to get a good valuable experience, so, having a highly relevant site would seem to be the way to get Google rankings.

    I amm pretty much down to following 30Dc and Commission Blueprint – both of which swear by Market Samurai, as do I.

    Great product great post..>Sam

  120. Great article and some good advice, I have done exactly this with my most successful website and can say that this method does work. However once you have succeeded with these core keywords, it is then important to look towards other keywords to continue grow your business.

  121. Great advices in there. You guys rock with solid software and solid tips!!

  122. Great post. It is remarkable how the Internet is an ever changing animal. In fact I think that is one of the major problems for newbies.
    What worked once, no longer has the same impact now. In this world of information overload it is really important to find a valuable source of up to date info that you can trust.

    Andy Beveridge

  123. A great post and I like the iceberg analogy and diagram! Very good.

  124. This, as always from you guys, is really good stuff. I find though that more and more I am pushing strength of competition to the top of my list. After all it doesn't matter that much, imho, if you have 1,000 or 1,000,000 competing pages if the top 10 spots are really well optimised or absolute garbage.
    In other words I find my keywords first then check out the top 10 and don't really worry about the number of competing pages.
    Seems to be working for me.

    Tack
    Sandra

  125. Indeed it is just what you say.
    I even try focussing on only one keyword, but becoming the alpha and the omega in that particular niche.

    Let's give it a try.

    Anyway, thank you very much for your time and effort!

  126. I am mainly active as internet marketing specialist in the Dutch market. Here still lots of companies do not even use meta tags of any kind. Then a big part of the pie is using 'keyword stuffing'-techniques… A small part is doing SEM the right way.

    Trevlig artikel. Tack

  127. Off page optimization!
    In my view if you use the “keywords” that you placed on your site! And the same “keywords” in your articles that you submit to EzineArticles, then what happens is that your articles “Full of your keywords” compete with your website which is “Full of your keywords”.

    Articles compete for the spot in search engines against your website!

    Isn't that The case?

    kind regards
    Michael

    On
    idex7 replied:

    I've actually found this to be true and now omit my primary keyword from the related articles. I now use secondary keywords to create article and other off-page content.

  128. “Once you have identified and selected your target keywords, redirect your focus to the on-page and off-page SEO tasks necessary to transform your keywords into genuine traffic-generating assets for your business.”

    Can you submit some more information – in as much detail as possible – on your blog explaining and showing the way to set about on-page and off-page SEO tasks?

  129. I use your market samurai daily and agree with your keyword strategy.

    I used it to get my new website http://www.PortraitPaintingGallery.com on the top pages of google in 3 weeks out of 21 million results.

    thanks guys

    On
    Michael Podgoetsky replied:

    Yeah I checked and found your site to be where you said it is. The first page of Google and out of 21m sites! Wow!
    How did you manage to do this?

    I am trying to get my two sites http://www.sydneyshuttleservice.com and http://www.airporttransfers-to.com.au to the front page and fighting an uphill battle.

    Great staff.

    can you suggest?

    kind regards

    Michael.

    On
    Lloyd Hester replied:

    It is not difficult but takes time to do. I have a team working for me who are link building. Writing articles, creating web 2.0 sites, videos and social bookmarking properties.

    You can contact me at my website if you like and I can give you more details. Click on my name comment and leave an email address I will answer it.

    On
    Michael Podgoetsky replied:

    Hello Lloyd and thanks for your reply. I went to your site but the email was not functioning. So I could not leave my email on your site. But do have some questions that etching to be thrown at you.
    Nice site though.

    Michael.

    Another time, another place perhaps?

    On
    Lloyd Hester replied:

    you can either add a comment there with your email added or email the contact us at http://www.portraitpaintinggallery.com. .

  130. I experienced that 1 to 3 keywords is not enough, maybe (also) because of the way people are searching. Finding the right keywords one should think about: Who should be visiting my website or blog? What might they be looking for? What words and phrases might they use?
    This is why a few keywords is better than too few or too many.

  131. QT…I'm an SEO nitwit and have stumbled on to great Google ranks for certain keywords for my site for local search….ie car wraps COLUMBUS OH and similar ranks high for me. Do my own site w/a WYSIWYG software package. Go look at it and you can tell. I am not a techie!

    I keep reading Google doesn't rank for keywords anymore yet everyone emphasizes them in blogs etc and lots of noise about keywords…keywords…keywords…

    Have read more than once…meta keywords aren't important and in some cases have read webmasters say they don't even include them when doing all the tags for a site…

    Yet all the ongoing noise about keywords. Your post is prime example. Get the best—get the long tail—be concise—not too many/page etc.

    What gives?

    On
    Michael Podgoetsky replied:

    This is actually an interesting collection of letters and words. Do you think you can try one more time but this time in English? Like finishing sentence so I don't have to guess?
    Saker som detta.

    With respect, of course!

    Of course!

  132. I agree with you and the group about the analysis of niche keywords. working on hundreds or thousands of keywords are very tiring and boring and eventually tend to not focus and decrease struggling spirit. I also add about your laser theory of internal/external linking are important as well. But not the PPC yet…

  133. I have had MS for over a year now and it amazes me how much is now packed into it.

    It is truly an amazing tool.

    But these Blog posts really add an element of added-value to the mix and make you re-evaluate how you work.

    Keep up the good work.

  134. I have the MS for 2 months now and think it is great. keep up the good work.

  135. Excellent post –
    concentrate on your keywords
    and then concentrate them!

  136. Hej Killar,

    Thanks for sharing…I think targeting specific keywords is the go and I've had great success doing so for my clients…another valuable tip I have is to use the same phrase in title and h1 :-)

  137. Great tips. Now I know what is missing. Should try them ASAP.

  138. Great post. I have been told that five keywords are the max that you should target on any single webpage. That SE's penalise pages with any more than that. Does that fit with your thinking?

  139. I wanted to ask if you guys and gals think that we should pay attention to the Google Adwords Keywords. The keywords that people pay money for and not the free keywords that no one pays money for.
    For example, I've been doing this site for my client http://www.sydneyshuttleservice.com I had it in the front page for about 1 month and not a lot of calls. I then started to look for the keywords that Google Adwords produce and now I found an expensive keywords: airport transfers and to airport, hence I've named my URL : http://airporttransfers-to.com.au/ , I yet to get it to the front pages of Search Engines, though. But what opinions might you have in relation to this stragedy, the Google Adwords Keywords?
    thanks
    Michael.

  140. An awesome read. You've isolated exactly what works in keyword research in one post!

  141. As always, great info – great and useful.

    Tack

  142. I have viewed the video on how to set up the keyword searches in MS, but wish they would give a more intensive video on what each selection means and why and what values should be given to each selection (ie, pbr, seoc).

    Maybe I am the only one, but I still find doing keywords searches in MS overwhelming, although I like the product a lot I still get the feeling I am not fully utilizing it to its maximum capabilities.

    For instance one place says SEOC competition 100,000, then I read 50,000 and now 30,000. Similar to PBR; the video I watched said put in 15 but I have no clue as to why I am using this value.

    I would love a webinar so that we can build keyword lists and ask specific questions while doing it and know how to figure out if the results I am getting for a specific keyword is a “go” or “no go.”

    If there are any MS experts out there that can patiently help me make sense of this please, please contact me. info(at sign)vitalityrich(dot)com!

    Tack

    Stacey

  143. I love all the info I get from here it definatly helps with trying to get my site found, still have so much to learn, but thank you for all the info

  144. I love the Market Samurai. I have been using it for a couple of months now and it is great!
    I totally agree about the keywords. I much rather find 5 great longtail keywords to work with and concentrate on getting traffic with. That is also even more effective when it comes to Local Marketing and Local Search. You can find goldmines! Just look at “atlanta hotel reservations” has an exact search of 110,000 per month according to the google keyword tool. 3 words might not be all that longtail, but with a search that high I would not say no to it if i were in the hotel niche:)
    Anyway, thanks for a great article and a great tool to use!
    Jan Riley

  145. Tack! Awesome information that can save months of frustration.

  146. Thank you for your great, useful, very important information! I love Market Samurai!

  147. 147

    Anthony,
    This is by far the best course I've taken on Marketing. Congrats! However, as questions arrises is hard to get answers as ticket are not responded on time manner and I understand this fact. No complains.

    However, my doubt is about territory.
    My product to this challenge is one to be offered locally and not nationwide. (Our state (Califonia) has almost twice the population of Australia, so the market seems to be beg enough to me) So I would be interested on local results not nationwide. Should I try to find bigger numbers to discriminate this factors? Let say, increase the number of web pages and clicks for a given keyword, keeping the ratio? Well it is confusing to me!

  148. I've seen things change, as you said, over the past few years. I wish it hadn't changed. It was easier back then. But no matter how much I wish, that does not change reality. So iceberg approach, it is. Thank you for MS which helps us a great deal with that. Your work and updated information is greatly appreciated.

  149. A good post encompassing the basic SEO tasks. I disagree with Dana (above). It wasn't easier in the 'old days' when SEO amounted to stuffing keywords in the text and meta tags. All this achieved was too much badly written content and poor websites ranking well. Google (who now puts no importance on the meta keywords) is now a lot more sophisticated and the rules have changed.

    If you want to get to the top of Google you need a good site, good content and a good SEO campaign. That means it's easier NOT more difficult for people who work in the industry.

  150. Great outline on what works in keyword application today. This is no small matter from the folks whom I consider to have devloped the best keyword support and research tool on the market! Keep up the good work.

  151. Great information and great advice. With the rapidly changing Internet, it's hard sometimes to keep up with the latest effective ways to drive traffic to our sites. And, it's too easy to get stuck doing things that used to work, but don't work any longer. Thanks for pushing me forward.

  152. Great infos and very helpfull article greetings from Greece drossos cheap hand made carpets

  153. Absolutely, Positively Right On The Money Fellas! Great breakdown and reality check regarding what's now truly REQUIRED FOR PPC SUCCESS!!

    As always…. much appreciated! I am making ready for review my Overcome Adwords product and this really confirms my instructional platform throughout!! Thanks Again!!!

    By the way you are featured as an exclusive in the resource section and on the Bonus Disc!!! Because I use your tool(s) day in and day out and could NOT SURVIVE OR THRIVE WITHOUT IT.

  154. Samurai team thanks for the info. I love this software and they updated info you keep providing us. I still learn but light years ahead of my competition.

  155. This particular illustration (the iceberg) really hit me between the eyes – I have, for too long, used as many keywords as I could find in my very small PPC campaigns for a few different sites. I'd get clicks (and the bills to go with them), but I did not notice any real conversions. I recently got started with MS, and absolutely love this tool! I know I have a lot to learn – especially about getting quality backlinks (I'm getting tired of the dozens of 'link exchange' requests that I receive that do not appear to be genuine – and they tend to waste a LOT of my time in response) – but I'm now feeling hopeful! Thanks for this amazing tool! :) Kathy

  156. I wish I could get my clients to understand this principal!
    You couldn't be more right.

  157. 157

    Alltid bra info från dessa killar!
    Allt från filmer de gör till artiklar som denna!
    Tack