डोमेन के साथ उच्च भूमि हो रही है

एसईओ की सबसे पहलुओं "बराबर" जमीन पर काम करते हैं.

कोई बात नहीं एक backlink है कैसे अनन्य और उच्च गुणवत्ता, अपने प्रतिद्वंद्वी को हमेशा बराबर मूल्य का एक backlink मिल सकती है.

कोई बात नहीं एक लेख कितना प्रासंगिक है, अपने प्रतिद्वंद्वी को हमेशा समान कीवर्ड प्रासंगिकता का एक लेख लिख सकते हैं.

एसईओ के लगभग हर पहलू को अपनी विपक्ष द्वारा दोहराया जा सकता है.

और यह बहु मिलियन डॉलर कंपनियों की साइटों के खिलाफ तराजू टिप कर सकते हैं कि पर्याप्त प्रभावी - - आप पूरी तरह से असंतुलित है कि एसईओ का एक पहलू लगता है तो जब यह अपने लाभ के लिए इस पहलू का उपयोग करने के लिए जानने लायक है.

एक तस्वीर के एक हजार शब्दों के बराबर.

बाजार समुराई खोलो और "क्रेडिट कार्ड" के लिए एसईओ प्रतियोगिता मैट्रिक्स पर दिखेगा.

तुम इस तरह एक बहुत लग रही है कि 10 परिणाम देखेंगे:

अजीब कुछ भी ध्यान?

यह आप अपने खुद के आला में देखा है कि कुछ हो सकता है. आप भी व्यावहारिक रूप से आप एक Google खोज करते हैं हर बार यह सूचना हो सकती है.

इन 10 परिणाम गूगल के महान पूर्वाग्रहों से एक के बारे में महत्वपूर्ण कहानी उजागर होती है.

के 2 परिणाम देख शुरू करते हैं, और इसे तुरंत नीचे परिणामों के माध्यम से जारी है.

वीजा, मास्टर कार्ड, अमेरिकन एक्सप्रेस - शब्द "क्रेडिट कार्ड" के साथ पर्याय सब बड़ा नाम,.

खोज इंजन प्रासंगिकता के संदर्भ में - इन साइटों (शब्द "क्रेडिट कार्ड" के साथ ही पर्याय) सबसे अधिक प्रासंगिक क्रेडिट कार्ड साइटों में से कुछ ऑनलाइन कर रहे हैं.

उन नीचे, कुछ क्रेडिट कार्ड की तुलना सेवाओं रहे हैं, और इस तरह के कार्ड, सिटी और चेस के रूप में छोटे क्रेडिट कार्ड प्रदाताओं - ... आप आमतौर पर एक खोज इंजन परिणाम पृष्ठ पर मिल उम्मीद थी कि साइटों की सभी प्रासंगिक "मिश्रण" की तरह साइट्स, लेकिन प्राधिकरण और प्रासंगिकता के निचले स्तर के साथ.

लेकिन पहले परिणाम ...

बातें दिलचस्प मिल यहाँ है जहाँ ...

पृष्ठ पर पहला परिणाम www.creditcards.com है

यह वीजा, मास्टरकार्ड और अमेरिकन एक्सप्रेस के आगे बैठता है - एक छोटे से देश खरीद सकता है कि विपणन बजट के साथ सभी बहु अरब डॉलर कंपनियों ...

उनके नाम शब्द "क्रेडिट कार्ड" के साथ पर्याय बन गया है ...

वे ऑनलाइन के सबसे बड़े और सबसे सम्मानित साइटों में से कुछ से लिंक सहित उच्च पेज वरीयता लिंक, के बहुत है ...

और उनके छोटे प्रतिद्वंद्वी 100,000 से अधिक लिंक ...

... और अभी तक वे पंच को पीटा गया है - वे इस "creditcards.com" के साथ Goliath परिदृश्य बनाम एक असली दाऊद से मिला है.

यह कहानी खुद को दोहराता है ...

यह आप का विश्लेषण व्यावहारिक रूप से किसी भी शब्द विशेष आला में देख सकते हैं कुछ है.

कीवर्ड अनुकूलित डोमेन के साथ छोटे साइटों समय के साथ बढ़ाया अपने एसईओ प्रयासों को देख रहे हैं - उन्हें और अधिक लिंक है जो घमंड प्रतियोगियों, बेहतर सामग्री, उच्च पेजरैंक और अधिक आगे बढ़ना करने की अनुमति देता है कि एक अनुचित लाभ दे रही है.

की कार्रवाई में यह देखने के लिए एसईओ विश्लेषण में गहरी नजर डालते हैं ...

यहां के बाजार समुराई एसईओ प्रतियोगिता मॉड्यूल से फिर बंद पृष्ठ के परिणाम हैं.

www.creditcards.com परिणामों के प्रथम पृष्ठ पर सभी डोमेन की सबसे कम PageRank (पीआर), और अपने प्रतियोगियों की तुलना में सबसे डोमेन (BLD) के लिए पृष्ठ (BLP) और पश्च को कम पश्च है.

अपने डोमेन आयु (कुछ अधिक होती हैं, कुछ कम कर रहे हैं) मोटे तौर पर वहाँ डोमेन के अधिकांश के साथ सममूल्य पर है.

लेकिन यह प्रतिस्पर्धा से लगभग विशेष रूप से अनुपस्थित एक स्पष्ट विशेषता है - यह डोमेन नाम में खोजशब्द "क्रेडिट कार्ड" है.

यह यह एक अच्छा कीवर्ड अनुकूलित डोमेन पाने के लिए किया जा सकता है बस कैसे मूल्यवान दर्शाता है.

अच्छा डोमेन नाम एसईओ एक पूरी बहुत आसान है.

प्रत्येक आप का निर्माण लिंक, या आपके द्वारा बनाए गए लेख, अपनी रैंकिंग की ओर अधिक भारी मायने रखता है - ताकि - वे का लाभ उठाने या अपने एसईओ प्रयासों बढ़ाना ताकि आप अपने प्रतिस्पर्धियों की तुलना में कम काम में डाल दिया है और अब भी वही है (या बेहतर) प्रभाव प्राप्त कर सकते हैं.

इससे आप अपने विरोधियों पर एक मजबूत लाभ देता है.

कम समय और प्रयास के साथ बेहतर परिणाम प्राप्त करने के मूल्य के बारे में सोचो.

यह आप अन्य तरीकों से अपनी साइट में सुधार लाने के लिए समर्पित करने के लिए अपने हाथों पर और अधिक समय मतलब हो सकता है? यह आप और अधिक आगंतुकों को मिलता है मतलब हो सकता है? यह अधिक बिक्री का मतलब सकता है? यह बड़ा लाभ मतलब हो सकता है?

एसईओ में अपने परिणामों का लाभ उठाने के लिए इन अवसरों दुर्लभ हैं.

कीवर्ड अनुकूलित डोमेन का उपयोग आप अपने लाभ के लिए कीवर्ड अनुकूलित डोमेन की ओर खोज इंजन 'भारी पूर्वाग्रह का उपयोग करने की इजाजत दी, अब भी प्रभावी रहेगा कि कुछ "Jiu-Jitsu" एसईओ तकनीकों में से एक है.

तो तुम अब क्या करना चाहिए?

डोमेन प्रभावी ढंग से उपयोग करने के लिए 4 लड़ाई अंक

  1. एसईओ के लिए कीवर्ड डोमेन का उपयोग करें - आप एक नया साइट की स्थापना कर रहे हैं तो जाहिर है, और आप दर्शकों को आकर्षित करने के लिए एसईओ में निवेश के उद्देश्य, एक कीवर्ड अनुकूलित डोमेन मिलता है.
  2. आप सिर्फ एक साइट की स्थापना कर चुके हैं, और यह अपनी प्रारंभिक चरण में अब भी है, एक कीवर्ड अनुकूलित डोमेन के लिए ले जाने पर विचार - एक कीवर्ड डोमेन में जाने पर विचार करें. आप एक पुराने साइट है, तो एक नया डोमेन नाम के लिए आगे बढ़ आमतौर पर खोज इंजन की आँखों में नए सिरे से शुरू करने का मतलब है, निर्णय, तो स्पष्ट है, हालांकि नहीं हो सकता है.
  3. के लिए जाँच करें, और पाने के लिए, अपने बाजार में किसी भी उच्च मूल्य कीवर्ड डोमेन - आपकी competitiors बाहर रहते हैं. कोई बात नहीं तुम हमेशा एक keyword.com डोमेन असर एक प्रतियोगी द्वारा अपदस्थ किया जा सकता हो आया कैसे सफल - तो आप तुरंत अपने आप डोमेन का उपयोग नहीं करते हैं, भले ही धारण करके अपने आप को बचाने और अपने आला के बाहर संभावित प्रतियोगियों रखें: याद रखें खतरनाक डोमेन अपने आप पर.
  4. अगले सप्ताह में, हम, लगता है कि कैसे में गहरा और गहरा ड्रिल का चयन करें और एसईओ के लिए प्रभावी रूप से डोमेन का उपयोग, और पेशेवर domainers डायनामाइट सुरक्षित करने के लिए उपयोग किए जाने वाले उन्नत तकनीकों में से कुछ को देखने के लिए जा रहे हैं - अभी तक अगले ... क्या है के लिए प्रतीक्षा करें डोमेन, और वे बच्चों से कैंडी ले जा रहे थे जैसे की स्थापना की उच्च पेज वरीयता प्रतियोगियों आगे बढ़ना.

एसईओ के लिए डोमेन के प्रयोग पर अगली किस्त के लिए, ब्लॉग, और अपने ईमेल देखने के लिए याद रखें.

फिर, अगले सप्ताह से अधिक हम नट और बोल्ट उदाहरण कैसे साथ, डोमेन नाम के लिए कुछ अल्पज्ञात उन्नत रणनीतियों को कवर किया जा रहा है - और यह आपको याद नहीं करना चाहता होगा कुछ है.

ब्रेंट Hodgson नोबल समुराई की एक सह संस्थापक, और एक इंटरनेट विपणन विशेषज्ञ.

ब्रेंट नोबल समुराई के लिए 68 पोस्ट (ओं) लिखा है

208 जवाब "डोमेन के साथ उच्च भूमि हो रही है" के लिए

  1. अरे ब्रेंट,

    हां, आपके कीवर्ड से मिलते डोमेन नाम परिणाम हो जाता है कि निश्चित रूप से सबूत नहीं है.

    वैसे, मैं हाल ही में गूगल, याहू और बिंग से उच्च अप उपस्थिति और क्यू एंड ए पैनल पर बोलने में भी थे जहां सांता क्लारा, कैलिफोर्निया, में एसएमएक्स पश्चिम भाग लिया; यह बिंग डोमेन नाम पर उनकी रैंकिंग एल्गोरिथ्म में वजन का एक बहुत डाल (कम से कम अब के लिए) है कि नोट किया गया था.

    चलो यह चेहरा, अपने शीर्ष स्तर कीवर्ड है कि एक डोमेन नाम लगभग मकड़ियों / बॉट क्रॉल और इंडेक्स को दिखाने के लिए जब "के बारे में इस साइट क्या है?" का एक संकेत हो गया है.

    यह अपने पूरे साइट आपके डोमेन नाम के चारों ओर घूमना करने के लिए "गेम वे प्रणाली 'नहीं है; अपने पूरे साइट एक विशिष्ट कीवर्ड के आसपास घूमता है और आप मानक का उपयोग वास्तव में, अगर विशुद्ध रूप से सफेद टोपी एसईओ संदर्भ में, एसईओ तकनीक "गूगल अनुमोदित", और अपनी सामग्री हाँ ताजा है और - उपयोगी और आगंतुक के लिए प्रासंगिक है, तो अपनी साइट "इंटरनेट के नाबदान" (गूगल के अपने एरिक श्मिट संक्षिप्त व्याख्या करने के लिए) पर एक वरदान है.

    आप डोमेन नाम के लिए सम्मान के साथ, ब्रेंट, के बारे में बात कर रही है और पर हवा को साफ करने की सोच सकते हैं कुछ बातें:

    . आप अपने सटीक मैच डोमेन नाम नहीं मिल सकता है, और आप इसे संशोधित करना चाहते हैं 1, क्या करने के लिए सम्मान के साथ सबसे अच्छा व्यवहार कर रहे हैं:
    ए हाइफ़न या keyphrase में शब्दों के बीच कोई हाइफ़न
    बी डोमेन / वाक्यांश की शुरुआत या अंत के लिए एक शब्द जोड़ने - (अंत में, सही) जो बेहतर है
    सी. टीएलडी विकल्प:. कॉम बनाम ओआरजी, नेट, आदि..

    बेशक, एसईओ एक चलती लक्ष्य है और अंतिम जवाब की तलाश है जो उन एल्गोरिदम समय के साथ बदल के रूप में निराश, और एसई के प्रदर्शन के परिणाम भी कैसे परिवर्तन के रूप में किया जाएगा.

    आपको देखकर अच्छा हमेशा, ब्रेंट आ पदों रखें! अपने अगले शानदार प्रशिक्षण वीडियो बाहर आ रहा है जब? मेरी प्रेमिका जानना चाहता है! ;-)

    बेस्ट,
    डेविड

  2. ग्रेट लेख और बिंदु. इसलिए हम अपने कीवर्ड टूल ही हम बाजार समुराई के अंदर काम कर रहे हैं के रूप में एक खोजशब्द अमीर डोमेन नाम की उपलब्धता पर जाँच करने के लिए में निर्मित की क्षमता होगी मान रहे हैं कि. उम्मीद है, जल्द ही इस उपकरण के लिए एक उन्नत किया जाएगा.

    धन्यवाद,
    बॉब

    पर
    वेब ecommerce कहा:

    यह एक महान सुविधा होगी

  3. आप कैसे कीवर्ड हैं कि एक डोमेन नाम है अगर गूगल यह मूल्य है, लेकिन यह किसी अन्य डोमेन के लिए इशारा कर रहा है? उदाहरण के लिए, आप jewellry के प्रकार के बहुत सारे पर सामग्री है कि एक सामान्य डोमेन है. विषयों में से एक है, कहते हैं, "5 कैरेट हीरे" है. आप डोमेन "5caratdiamonds.com" खरीद और अपने समग्र Jewellry साइट पर प्रासंगिक पृष्ठ पर यह इशारा करते हैं. प्रभाव?

    पर
    एसईओ कंपनी गिल्डफोर्ड कहा:

    थीम,

    Thats एक 301 अनुप्रेषित कहा जाता है और आमतौर पर एसईओ में प्रयोग किया जाता है. गूगल यह इस व्यवहार से खुश नहीं 100% है कि (लगभग 6month-1 वर्ष पूर्व) ने हाल ही में कहा है, और एक बड़े पैमाने पर किया जाता है अगर यह एक नकारात्मक प्रभाव हो सकता है कि खबरें हैं.

    आप खोजशब्द अमीर डोमेन हो रही है और लोगों को मुख्य एक के माध्यम से क्लिक करने के लिए प्राप्त करने के लिए निचोड़ पृष्ठ का एक प्रकार के रूप में प्रयोग करना बेहतर होगा.

    इस तरह आप मुख्य साइट कीवर्ड घने एक से लिंक और यातायात हो जाता है, और आप क्रोध गूगल न.

    पर
    Ty Hallsted कहा:

    एक संबंधित सवाल ...

    आप एक यूआरएल (कहते मेजबान http://www.keywordrichdomain.com ) और साइट में इस तरह के शीर्षक के रूप में एक एकल PHP रेखा ("स्थान: शामिल http://www.myrealsite.com/ "), सूचकांक गूगल जाएगा HTTP: / / www.keywordrichdomain.com या पूरी तरह से इसे नजरअंदाज?

    पर
    एसईओ कंपनी गिल्डफोर्ड कहा:

    अरे Ty,

    यह सूचकांक keywordrichdomain.com होगा - हालांकि, यह एक पूरी तरह से नैतिक रणनीति नहीं है.

    यह keywordrichdomain.com पर सामग्री के कुछ फार्म डाल दिया और फिर बस mainsite.com के माध्यम से लिंक करने के लिए ज्यादा बेहतर है. उपयोगकर्ता और गूगल दोनों यह अच्छी तरह से सूचकांक होगा, एक वैध साइट के रूप में देखेंगे, और उपयोगकर्ताओं को अब भी mainsite.com से खरीदने को खत्म हो जाएगा

  4. 4
    पर 02:32 पर 23 मार्च 2010
    फ्रेड ने कहा:

    इस प्रारूप में एक ही प्रभाव है?
    http://Www.domain.com/main-keyword.html

    पर
    लेख प्रस्तुत सेवाओं कहा:

    नहीं, आप अपने मुख्य डोमेन नाम के रूप में सटीक कीवर्ड के लिए है

    पर
    गैरेथ ने कहा:

    आप इसे सही अनुकूलन कर सकते हैं यदि हां फ्रेड, गूगल अभी कीवर्ड के लिए यूआरएल में लग रहा है, एक keyword.com होने ही फायदा हालांकि क्रेडिट कार्ड के मामले में मुझे लगता है कि एसईओ के हर एक पहलू ही था है कि कई एसईओ के कुछ हिस्सों बहु मिलियन $ $ कंपनियों वास्तव में, कार्बनिक यातायात के बारे में चिंता है कि वे ऐडवर्ड्स बोली सिर्फ ऊपर और उस प्रयोजन के लिए वहाँ साइटों tweak नहीं है, याद ही नहीं हैं, कार्बनिक खोज वास्तव में सहबद्ध खेल का मैदान है. और समय के अधिकांश यह केवल बड़े लोगों outranked जो एक संबद्ध है, तो क्यों वे दो बार भुगतान करने के लिए जा रहे हैं? सहबद्ध एक एसईओ विशेषज्ञ से आमतौर पर सस्ता है.

    किसी भी वेबसाइट सिद्धांत में किसी भी शब्द के लिए रैंक कर सकते हैं, और ऊपर के उदाहरण में, डोमेन उम्र 12 साल है, अभी तक मास्टरकार्ड कोई डोमेन उम्र के साथ तीसरे में है, एक साल और जो एक पहले किया जाएगा दे?

  5. मैं एक ऐसी ही पोस्ट शीर्षक "डोमेन नाम एसईओ पावर" लिखा था - भी यहाँ इसे बाहर की जाँच Analise के लिए बाजार समुराई का उपयोग http://vincesamios.com/internetmarketing/domain-name-seo-power

    पर
    केनेथ Holk कहा:

    विंस,

    आप डोमेन पता लगता है. मैं एक डोमेन नाम कॉम bestbuy.com है और मैं एक उपडोमेन बनाते हैं, यह इस books.com-bestbuy.com तरह दिखेगा पुस्तकें कह देता है: मैं तुम्हें या कौन जानता है कि किसी और के लिए एक सवाल है
    कि DOMAINNAME खोज में अच्छा परिणाम रहा होगा?
    मुझे यह पसंद है एक लंबी कीवर्ड से बेहतर होना चाहिए
    buymybestbooks.com

    और एक werry अच्छा लेख के लिए नोबल समुराई धन्यवाद!

  6. 6
    पर 02:42 पर 23 मार्च 2010
    पीटर गुलाब ने कहा:

    एक बहुत जानकारीपूर्ण लेख के लिए धन्यवाद. कि वसंत दिमाग में दो बातें ... एक की जगह के लिए एक महान डोमेन / कीवर्ड प्राप्त करने के लिए, गूगल एक डॉट कॉम विस्तार के बजाय. शुद्ध या org. को और अधिक बल देता है?

    इसके अलावा यह शीर्ष तीन टीएलडी सिर्फ खाड़ी में प्रतियोगियों रखने के लिए एक डोमेन नाम रजिस्टर करने के लिए विवेकपूर्ण होगा?

    मैं तो मैं बेहतर अच्छा उपयोग करने के लिए उन्हें रखा था पिछले 2 वर्षों में विभिन्न कीवर्ड डोमेन एकत्र किया है.

  7. हम खोजशब्द अमीर डोमेन के साथ कुछ शानदार परिणाम देखा है, लेकिन हम भी कुछ विफलताओं को देखा है. हालांकि, संतुलन पर यह मदद करने लगता है.

    डी

  8. मैं थीम फ्रैंक के साथ सहमत हैं, मैं भी अपने मौजूदा डोमेन पर भारी keyworded डोमेन ओर इशारा करते हुए के प्रभाव का पता ओ.टी. चाहते हैं. इस काम या मुझे मेरे प्रतियोगियों के ऊपर एक लाभ देना होगा?

  9. 9
    पर 02:48 पर 23 मार्च 2010
    Dexx ने कहा:

    बाजार समुराई के माध्यम से उपलब्ध कीवर्ड केंद्रित डोमेन यूआरएल पता लगाने में सक्षम होना करने की क्षमता है एक अद्भुत नए उपकरण होगा!

    मैं कुछ सॉफ्टवेयर प्रोग्राम (आर) यह कर सकते हैं पता है, इसलिए इसकी डेफ. साध्य ...

    ~ Dexx

  10. 10
    पर 02:51 पर 23 मार्च 2010
    रयान ने कहा:

    यह दिलचस्प है. मैंने पढ़ा है कि कई ब्लॉग / लेख / समाचार पत्र में देखें, 'इन जानकारीपूर्ण' लेख में एक निरंतर डोमेन नाम अपनी साइट को अनुकूलित में कम से कम प्रासंगिक है कि है. जाहिर है इस सॉफ्टवेयर का विचार है कि गलत साबित करने के लिए हार्ड कॉपी सबूत है.

    अपने समय ब्रेंट के लिए धन्यवाद.

  11. . कॉम से पहले कीवर्ड एक बहुत अधिक वजन ले. मुझे आश्चर्य है अगर http://www.credit-cards.com ही है या बेहतर वजन रखती है. मैं ... जैसे उप पृष्ठों में कीवर्ड जोड़कर नकारात्मक परिणामों को देखा है http://www.yourwebsite.com/creditcards.html . इस के apparant आसानी गूगल आपको ऋण देने के बारे में दो बार सोच हो सकता है.

    मैं भी अग्रेषित डोमेन के सापेक्ष मूल्य पर कोई इनपुट की सराहना करता हूँ. मान लीजिए कि आप एक स्थापित साइट है, लेकिन यह भी एक खोजशब्द अमीर डोमेन है करना चाहते हैं. आप (रूट डोमेन को अग्रेषण द्वारा?) इसके लिए किसी भी क्रेडिट मिलता है

  12. यह मैं स्थानीय व्यवसायों geotargeted शब्दों के लिए उच्च रैंक में मदद करने के लिए उपयोग किए जाने वाले एक बहुत शक्तिशाली तकनीक है.

    डोमेन नाम और कीवर्ड कॉम्बो के बारे में सबसे अच्छी बात यह नए उत्पादों / विचारों और शर्तों को हर रोज पैदा होते हैं के रूप में यह लगभग असीमित है.

    बेशक, इस तरह के "क्रेडिट कार्ड" अभ्यस्त परिवर्तन के रूप में कुछ क्लासिक वाले .. मैं आप "स्वास्थ्य देखभाल सुधार" पर एक रन बनाने के लिए और एक बीमा संचालित साइट में है कि बारी शर्त लगा सकता है.

    रु

  13. अपने विश्लेषण से सहमत हूँ. लेकिन, गूगल सर्वोत्तम उपयोगकर्ता अनुभव में रुचि रखता है - यह है कि वे बाजार हिस्सेदारी बनाए रखने के लिए है. तो, 2010 में मेरी भविष्यवाणी एक "गूगल डोमेन थप्पड़" वहाँ हो जाएगा - वे भविष्य में इस पूर्वाग्रह को रोकने के लिए अपने एल्गोरिथ्म को समायोजित करेगा. मेरी बात याद रखना, "गूगल डोमेन थप्पड़ 'आ रही है.

  14. इस अवधारणा उप डोमेन के माध्यम से ले जाने के लिए है?

  15. क्या उप डोमेन के बारे में? मेरी समझ यह खोज इंजन ताकि आप क्रेडिट कार्ड पर एक उत्पाद की समीक्षा साइट करना चाहता था कह देता है, एक अलग डोमेन के रूप में उन्हें इलाज करता है. Creditcards.yourproductsearch.com अच्छी रैंक चाहेंगे?

  16. ब्रेंट, मैं एक नया ग्राहक साइट के साथ सीधे इस निरीक्षण करने के लिए सक्षम है. मैं एक व्यवहार्य कीवर्ड अमीर डोमेन निर्धारित करने के लिए बाजार समुराई का उपयोग कर शोध किया कीवर्ड. हम अभी भी सामग्री जोड़ रहे हैं, हालांकि रैंकिंग दैनिक बढ़ रहे हैं.

  17. पैसे पर बिल्कुल सही. कुछ ही समय बाद निम्नलिखित, और सीधे रैंकों अग्रसर तुरन्त बिंग, याहू के शीर्ष पर - मैं ठीक है कि, (यह बहुत काम था) एक कीवर्ड अनुकूलित डोमेन के लिए डोमेन में कोई कीवर्ड के साथ एक नई वेबसाइट बदल दिया है और यकीन है कि पर्याप्त था गूगल पर. बेशक मैं के रूप में अच्छी तरह से अन्य सभी एसईओ सर्वोत्तम प्रथाओं कार्यरत हैं. वे उन में कीवर्ड की ज़रूरत नहीं है, भले ही फिर भी, इस पुराने, अच्छी तरह से स्थापित डोमेन के लिए एक अच्छी रणनीति नहीं है. मैं Google कीवर्ड की तुलना में काफी अधिक उम्र और लोकप्रियता है कि मूल्यों में सोचती हैं - और सभी समान हैं.

  18. यह अद्यतन ब्रेंट के लिए धन्यवाद, लेकिन एक ज्ञात जानकारी है. MarketSamurai उपकरण में ऐसी सुविधा को एकीकृत होगा यदि यह खोज इंजन marketeers के लिए एक जोड़ा मूल्य होगा.

    सादर,
    Erdal

  19. 19
    पर 03:05 पर 23 मार्च 2010
    Matej ने कहा:

    सवाल यह है कि ...

    आप की सिफारिश की तरह हम एक बड़े अधिकारी साइट या आला साइटों के सैकड़ों के साथ जाना चाहिए. मैं दोनों तरीकों में पेशेवरों और बुरा कर रहे हैं लगता है. ज़रूर कीवर्ड अमीर डोमेन में उस कीवर्ड के लिए कुछ प्यार मिलता है, लेकिन प्राधिकरण पेज के साथ और निर्देशिका कीवर्ड नाम (तो अभी भी यूआरएल में) के साथ क्या आप मुख्य डोमेन प्राधिकारी से कुछ लिंक रस मिलता है, तेजी से स्वीकार किए जाते हैं नए लेख प्राप्त करने के लिए और अधिक प्यार मिलता है, और SERPs नरक की तरह उनके साथ spammed हो रही है, क्योंकि यह अभी या बाद में क्या होगा के रूप में शायद सबसे महत्वपूर्ण बात में से एक, आप, इस माइक्रो साइटों के लिए एक गूगल थप्पड़ नहीं खतरे में डाल रहे हैं ...

    मेरी राय है कि वीजा visa.com / creditcards रखा जाएगा, तो मुझे लगता है वे कुछ ही समय में पहले स्थान पर मिल जाएगा लगता है, एक अच्छा बड़ा प्राधिकारी साइट के साथ और अपने मामले के अध्ययन में जाने के लिए अभी भी है. सिर्फ मेरी राय है.

    चीयर्स!

  20. 20

    कि यह है? हर एसईओ बंदर कि चाल जानता है :-)

    . भी नेट और orgs (कुछ मामलों में उच्च रैंक कर सकते हैं) - गूगल भारी coms नहीं बस, एक लंबे समय के लिए डोमेन में कीवर्ड भारित किया गया है..

    कीवर्ड रॉकस्टार अपने आला के लिए सभी कीवर्ड पाते हैं और उसके बाद के रूप में अच्छी तरह से सभी डोमेन पंजीकरण की जांच कर सकते हैं.

    बल्कि अंत से शुरू में कीवर्ड यदि संभव हो तो - hypens ठीक कर रहे हैं उपयोगकर्ताओं के रूप में ज्यादा उन्हें क्लिक करने के लिए करते हैं नहीं है, हालांकि, मैं हाइफ़न के साथ उच्च परिणाम देखा है.

    गूगल डोमेन पद के लिए 200 से अधिक विभिन्न कारकों का उपयोग करता है, तो इस पहेली का केवल एक टुकड़ा है, तुम इस तरह एक कीवर्ड के लिए उच्च पीआर साइटों से अच्छा कीवर्ड संपन्न पश्च की तरह है, साथ ही अन्य सभी चीजें करने की ज़रूरत है.

    पर
    धन उगाहने कार्ड कहा:

    डेव मैं तुम बात याद लगता है .... आप अच्छे पश्च हो रही अच्छा है सही हैं ... लेकिन किसी को भी केवल 1 व्यक्ति कर सकते हैं ... किसी keyword.com डोमेन खरीदने के लिए नहीं कर सकते हैं कि कर सकते हैं

    केवल 1 व्यक्ति कर सकते हैं .....

    केवल एक ही व्यक्ति कर सकते हैं ....

  21. 21

    बाजार समुराई हमें जानकारी का एक बहुत कुछ देता है. इस ब्लॉग को हमें और भी अच्छी जानकारी देता है.

    मैं अभी भी एक वेब साइट नहीं है कि कंपनियों द्वारा स्थानीय खोज में पीटा हो रही नफरत!

    पर
    उच्च खोज इंजन रैंकिंग कहा:

    कैसे एक एक वेबसाइट के बिना एक कंपनी द्वारा स्थानीय खोज में पीटा मिलता है?

  22. यह गूगल हमेशा खोज के हिस्से के रूप में एक डोमेन का नाम मान जाएगा कि मान रही है. हम सब करते समय मैं कीवर्ड डोमेन नाम और खुद को भयानक हैं साइटों की एक बहुत हैं बाहर देखना क्या ... डोमेन नाम कीमत पता है. अधिकांश भाग के लिए, यह एक कीवर्ड के लिए एक मेल डोमेन नाम लगभग हमेशा सबसे मूल्यवान और प्रासंगिक है कि वह साइट नहीं है कि लगता है.

    गूगल जानने के बाद, यह है कि वे 'साइटों बातों का महत्व' कर रहे हैं एहसास अगर वास्तव में थोड़ा मूल्य है कि जब / बदल जाएगा कि कुछ है.

  23. मैंने पहले इस stragety के बारे में सुना है, लेकिन अभी भी नहीं बहुत versitle बाहर लगाना में अच्छे कीवर्ड क्या हैं और क्या नहीं कर रहे हैं. मैं भी थीम के रूप में एक ही सवाल था. कैसे गूगल एक अच्छा कीवर्ड डीएनएस है कि एक साइट पर दिखता है, लेकिन एक और साइट के लिए निर्देशित कर दिये है?

  24. यह यह करने के लिए भी बहुत कुछ है एक उचित तर्क होने लगते हैं, लेकिन खोजशब्द अमीर डोमेन नाम होने का ही एक हिस्सा है कि तुम उस में "कुत्ता" के साथ किसी भी डोमेन मिल जाओ और अपने जीवन समय आप में कोशिश करते हैं और कल का नहीं लगता है कि अगर उस जगह के लिए प्रतिस्पर्धा रैंक नहीं हो सकता है आपको प्रतिस्पर्धा में कभी नहीं टूटेगा कि एक और बस है यकीन है कि तुम कुछ दिन रैंक सकता है लेकिन आप शीर्ष दस क्रेडिट कार्ड को तोड़ने के लिए अगले दो या तीन साल के लिए इस पर काम करने को तैयार हैं बस के रूप में महत्वपूर्ण है एक आला में देख से बेहतर भी महान इसलिए प्रभुत्व नहीं

  25. 25
    पर 03:08 पर 23 मार्च 2010
    जॉन पोर्टर ने कहा:

    मैं डोमेन नाम में कीवर्ड महत्वपूर्ण थे जानता था, लेकिन मुझे लगता है वे है आवर्धक प्रभाव का एहसास कभी नहीं. महान जानकारी!

  26. मैं डोमेन thephotographyartist.com है

    कभी कभी 400 तक नीचे तरह - "फोटोग्राफी कलाकार" के लिए मेरे कीवर्ड मैं जिस तरह से वापस लात मारी एक 2 पेज लिस्टिंग तक पहुँच जाता है कभी.

    क्यों गूगल मुझे नफरत करता है?

  27. मैं डोमेन नाम में कीवर्ड जोड़कर कुछ अच्छा परिणाम मिला. लेकिन यह केवल कीवर्ड साथ एक डोमेन पाने के लिए वास्तव में बहुत मुश्किल है. आप दिखाए गए उदाहरण वास्तव में महान है. आप एक नए डोमेन के साथ अच्छा परिणाम पाने के लिए पर एक पोस्ट लिख सकते हैं? मैं एक नए डोमेन के लिए अधिक लिंक का निर्माण कर सकते हैं? उदाहरण के लिए - मेरे प्रतिद्वंद्वी 200 पश्च है और डोमेन 1 वर्ष पुराना है. अब मैं एक कम समय में अधिक पश्च इमारत से मेरे प्रतिद्वंद्वी को पीछे छोड़ सकता है? यह मेरे लिए वास्तव में बड़ी मदद होगी.

    धन्यवाद,
    चंदन

  28. 28
    पर 03:13 पर 23 मार्च 2010
    Paperie ने कहा:

    हममम TemaFrank - एक अच्छा सवाल है! मैं खुद के बारे में सोच रहा है एक. कि एक पर जवाब पाने के लिए प्यार.

  29. बाँटने के लिए धन्यवाद,

    महान सलाह, मैं दृढ़ता से एक खोजशब्द अमीर डोमेन होने में मदद करता है और आप बड़ा और अधिक स्थापित साइटों पर प्रबल करने की अनुमति देता का मानना ​​है.

    पीटर अपने प्रश्न का संबंध है, मैं एक. कॉम एक. शुद्ध या org. ज्यादा से ज्यादा मदद करता है, और मुझे लगता है कि आदेश में उन्हें खरीदना होगा, लेकिन आप अपने आप के लिए यह परीक्षण करना चाहिए होने का मानना ​​है. मेरा. ओआरजी के रूप में अच्छी तरह से. कॉम के रूप में करने की कभी नहीं लग रहा है.

    गुड लक!

  30. क्या विशेष रूप से आसानी से बदल नहीं सकते कि एक अच्छी तरह से स्थापित की साइट के लिए एक उपडोमेन कीवर्ड, के बारे में. यह अभी भी गूगल में अच्छे परिणाम लाने के लिए चाहेंगे?

    धन्यवाद,

    स्टीव

  31. 31
    पर 03:15 पर 23 मार्च 2010
    अल ने कहा:

    यह यह ओआरजी. Com,. नेट या. है कि क्या कोई फर्क पड़ता है?

  32. 32

    मैं आप थोड़ी देर के लिए लक्षित करने के लिए कोशिश कर रहे हैं कीवर्ड खोज पद के लिए एक सटीक मैच है कि एक डोमेन होने के महत्व को देखा है. सबसे अच्छी बात यह सबसे महान खोजशब्द अमीर डोमेन नाम खड़ी कर रहे हैं और कुछ सौ या हजार डॉलर के लिए खरीदा जा सकता है. आप अपनी खोज में लगातार कर रहे हैं और काफी मुश्किल लग अगर कुछ भी बूंद पर पकड़े जाते किया जा सकता है.

    इसके अलावा, मैं. Orgs लगता है और. जाल के रूप में. Coms बस के रूप में प्रभावी हो सकता है, लेकिन यह सत्यापित करने के लिए मुश्किल है.

  33. 33
    पर 03:18 पर 23 मार्च 2010
    वैनेसा ने कहा:

    हाँ, सटीक मिलान डोमेन एक नई साइट के लिए भारी लाभ उठाने हैं. मैं डोमेन उपलब्ध हैं अगर थोक में मेरा लक्ष्य कीवर्ड्स मुझे बताने के लिए हालांकि चला जाता है एक छोटा अनुप्रयोग का उपयोग करें. मैं इस रणनीति का प्रयोग तेजी रैंकिंग देखा है.

    पर
    जो वाटसन ने कहा:

    मैं अपने अनुप्रयोग का उपयोग करने में वास्तव में दिलचस्पी होगी. कोई भी मौका. आपको यह प्रचारित नहीं करना चाहते हैं तो कम से प्रतीक @ है जहां joewatsonATfastmail.fm में मुझ तक पहुँच सकते हैं.

    अग्रिम धन्यवाद

    जो

    पर
    वैनेसा ने कहा:

    हाय जो,

    यह बिल्कुल पसंद नहीं है. लेकिन यह काम और उसके एक मुक्त संसाधन है.

    एक पाठ संपादक में अपने निर्यात एमएस कीवर्ड सूची खोलें. शब्द प्रति पंक्ति एक कीवर्ड के बीच रिक्त स्थान निकालें. मैं एक खोज करते हैं और नोटपैड में कोई स्थान के साथ अंतरिक्ष के लिए जगह.

    इस साइट में अपने संशोधित किलोवाट सूची कॉपी:
    http://www.databasepower.net/domsearch/bulksearch.asp

    और खोज करने के लिए एससी / ओआरजी / नेट एक्सटेंशन का चयन करें. (मैं कम COMP केडब्ल्यूएस के लिए सटीक मिलान डोमेन के रूप में अच्छी तरह से सभी 3 काम मिल गया है)

    साइट विकल्पों में खरीद के लिए उपलब्ध हैं, जो वापस आ जाएगी. मैं आमतौर पर एक समय में केवल <100 कीवर्ड्स खोज और स्वयं मैं पसंद-जो भी एक के अपने डोमेन रजिस्ट्रार पर एक अलग ब्राउज़र विंडो में चाहते हैं कि उपलब्ध डोमेन खरीदने के एक बिक्री हो रही है.

    इस एक ही प्रक्रिया है, लेकिन यह मेरे लिए अच्छी तरह से बाहर काम किया है कि कुछ शौक़ीन / सुंदर विकल्प हैं.

    आप इस टिप उपयोगी मिल उम्मीद है! एक दिन एमएस में यह देख कर खुशी होगी.

    वेनेसा

    पर
    जो वाटसन ने कहा:

    हाय वैनेसा

    आपकी जानकारी के लिए बहुत धन्यवाद. मैं निश्चित रूप से मैं यह एक बहुत अच्छा विचार है लगता है के रूप में उपयोग करने के लिए जा रहा हूँ.

    जो

  34. मैं वास्तव में यह आज टिल था कि कैसे महत्वपूर्ण पता था neever. यह अच्छा डोमेन नाम के मूल्य बताते हैं.

    धन्यवाद
    लिनसे

  35. 35
    पर 03:19 पर 23 मार्च 2010
    zaba ने कहा:

    बढ़िया पोस्ट!

    कीवर्ड अमीर डोमेन ...

    यह. Com,. नेट,. जानकारी,. बिज़ अगर यह बात है?

  36. बहुत बढ़िया लेख. इससे मुझे निश्चित रूप से एक महत्वपूर्ण शब्द अनुकूलित डोमेन मिल में देखना चाहते हैं. मैं हाल ही में एसईओ में शामिल हो गया और यह मेरे आला बाजार में एक छोटे से प्रतिस्पर्धी हो पाते है, लेकिन यह संभव है. एमएस के उपयोग के साथ, यह एक आसान सा कुछ कीवर्ड के बाद जा रहा है और सही लेख बनाने बना दिया है.

  37. ब्रेंट,
    हाँ, आप मेरे डोमेन से देख सकते हैं, यह मैं व्यवहार में लाना कुछ है. वास्तव में, पिछले 127 डोमेन / साइटों से बाहर Ive लगाई, वे सब keyworded डोमेन नाम हैं. नई चुनौती अब एक ही है, जो उन लोगों के खिलाफ प्रतिस्पर्धा है.
    बेशक यह एक बड़े पैमाने पर लाभ है, हालांकि, मैं अभी भी भयानक गुणवत्ता के हैं कि कुछ साइटों से बाहर हरा, लेकिन 500 से अधिक पश्च है मिलता है.

  38. हमेशा की तरह अधिक महान जानकारी के लिए धन्यवाद. बाजार समुराई द्वारा अब तक मैं ऑनलाइन देखा है कि सबसे अच्छा अनुसंधान उपकरण है. और यहाँ डोजो में प्रशिक्षण शीर्ष पायदान है. यह एक नया साइट शुरू कर रहा है, जो किसी के लिए एक महत्वपूर्ण कदम है. बहुत से लोगों की सोच भी नहीं सकता कि एक. और हमें छोटे लोगों को हम बड़ी कंपनियों के साथ प्रतिस्पर्धा करने के लिए मिल सकता है सभी अतिरिक्त फायदे की जरूरत है.

    सुझाव के लिए धन्यवाद,
    ग्रेग

  39. मैंने सुना है कि इतने सारे "यह बात नहीं है." कहना किसी तरह मैं वास्तव में विश्वास है कि कभी नहीं. मैं सुझाव है कि आप के रूप में है जो एक डोमेन है. यह एक उचित डोमेन नाम के बिना मेरे अन्य साइट से खोज इंजन में बेहतर करता है. दोनों एक ही उत्पाद बेचते हैं.

    धन्यवाद इस समाशोधन के लिए बहुत बहुत धन्यवाद. मैं एक सच्चे प्रशंसक हूँ और मैं तो मेरी अगली डोमेन मन में इस संदेश के साथ चयन किया जाएगा बाजार समुराई के मालिक हैं.

  40. 40

    ब्रेंट,

    क्या आप कह रहे हैं बहुत सही है. यह सटीक मिलान डोमेन नाम के साथ रैंकिंग पर हावी करने के लिए बहुत आसान है. वर्तमान में मैं कुछ अलग रणनीति के साथ खेल रहा हूँ और 2400 से अधिक स्थानीय (ऑस्ट्रेलिया) खोजों और (दुनिया भर में) 80000 मासिक खोजों के साथ एक सटीक मिलान कीवर्ड पर 4 दिनों के भीतर शीर्ष 5 SERPs में रैंकिंग रहा हूँ.

    आप पिछले कुछ दिनों में लिखा है, पदों की अच्छी जोड़ी.

  41. 41
    पर 03:29 पर 23 मार्च 2010
    फ्रैंक ने कहा:

    कितने उदाहरण आप कीवर्ड संपन्न डोमेन नामों प्रतियोगिता के शीर्ष पर रैंकिंग के लिए जिम्मेदार हैं कि निष्कर्ष ड्राइंग से पहले का विश्लेषण किया है?

    Creditcards.com के मामले में, मुझे लगता है वे वहाँ से बाहर समीक्षा वेबसाइटों की सबसे विश्वासपूर्वक स्वतंत्र हो और डेटा क्रेडिट कार्ड के लिए खोज रहे लोगों में मुख्य रूप से की पेशकश की तुलना करना चाहते हैं पता चला है कि क्लिक करने के लिए होता है क्योंकि गूगल बस उन्हें मैन्युअल # 1 रैंक कि कल्पना कर सकता है.

    वीजा या एम सी पहला था अगर एक भाग्यशाली खोज कर रही है इसके अलावा, जब लोगों को या तो वेबसाइट पर सीधे जाना होगा. गूगल दो दिग्गजों में से एक की ओर झुका हुआ है की तरह प्रतीत होता है.

    पर
    केली रिची ने कहा:

    यही है, फ्रैंक एक शानदार बात है!

    मैं गूगल विविधता प्रदान करने और SERPs में पूर्वाग्रह को दूर करने का एक अच्छा काम करने के लिए जाता है सहमत हैं.

    उस ने कहा, इस कीवर्ड संपन्न डोमेन की शक्ति का मुझे आश्वस्त क्या है:
    http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors # रैंकिंग कारकों

    दुनिया के सबसे उच्च माना एसईओ विशेषज्ञों के 72 के अनुसार, डोमेन नाम अपने आप में कीवर्ड होने 3 सबसे महत्वपूर्ण साइट पर कारक है.

    मैं इस विशेष मामले में यह आप तक लाया है कि क्या वास्तव में से एक संयोजन और डोमेन नाम है कि विश्वास करते हैं.

    धन्यवाद दोस्तों!
    काइल

  42. महान पोस्ट. मैं अपने आला बाजार के एक नंबर में मैं बिल फिट कि डोमेन नाम के एक टन आरक्षित खुश हूँ कि! मैं हमेशा सवाल कितना एक बिल फिट बैठता है कि एक डोमेन नाम पाने के लिए भुगतान करना चाहिए है. मुझे लगता है कि गणना करने में मदद मिलेगी कि एक मीट्रिक पर कोई विचार है? मैं इस सवाल का जवाब कई घटक हो सकता है, लेकिन आप हैं कि वे क्या सोचते हैं? बेस्ट, फ्रेड

  43. जाहिर है मैं जाहिर है, गंभीरता से मेरी जानकारी बहुत मूल्यवान समझना, लंबे समय के लिए इस पर किया गया है और किया है. मैं 1997 के बाद से यह मेरी मुख्य कीवर्ड के बिना एक डोमेन नाम खरीदा नहीं किया है.

    यह कितना महत्वपूर्ण है यह बहस का मुद्दा हो सकता है, लेकिन मुझे लगता है मैं लगभग हमेशा यह नहीं है कि अन्य साइटों आगे बढ़ना जानते हैं. दोस्तों वे 4 पीआर अंक मुझे आगे बढ़ना है और अभी तक मैं उनके ऊपर रैंक कि शिकायत करते हैं. यह बहुत मतलब नहीं हो सकता है, लेकिन यह हमेशा कर योग्य है.

    मैं समान रूप से महत्वपूर्ण एक robots.txt, साइट मानचित्र, favicon, के बारे में, संपर्क और गोपनीयता नीति पृष्ठ है कहूँगा. गूगल robots.tct और favicon पेज के लिए पहली यात्रा के बाद और सभी यात्राओं requst करता है. आप सभी 6 चीजों का इस्तेमाल करना चाहिए गूगल द्वारा पेशेवर माने जाने के लिए. उन्हें है कि मेरे साइटों में से सभी उन है कि नहीं की तुलना में रैंक करने के लिए आसान कर रहे हैं. गूगल अभी proessionaism प्यार करता है लेकिन वे इसकी वजह से बेहतर रैंक दे अगर मैं यकीन के लिए पता नहीं है. वे यद्यपि होता है कि समझ में आता है.

    यही कारण है कि किसी को सिर्फ मुझे बता सकता है, योग्य अब दक्षिण डकोटा मछली पकड़ने की रिपोर्ट पेज 4 की एक पीआर है. यह लगभग 4 साल पहले छोड़ दिया गया था कि एक पुराने, पुराने पृष्ठ है. तो यह 0 पीआर था और मैं इसे एक पीआर 4 और मैं यह पदोन्नत नहीं किया है था अकेले जाने के दूसरे दिन खोजने के लिए आश्चर्य था. मैं यह पाए जाने के बाद पृष्ठ के लिए लिंक पर जोड़ दिया. यह एक छोटे से गूंगा पेज के लिए इस तरह के एक उच्च पीआर है अभी क्यों समझ नहीं सकता.

  44. हाय ब्रेंट

    कि जानकारीपूर्ण लेख के लिए बहुत धन्यवाद.

    मैं यह कई कार्यक्रमों की सिफारिश कर रहे हैं और मुझे लगता है कि मैं रजिस्टर कि सभी नए डोमेन के लिए एक ही सिद्धांत पर काम कर रहा हूँ कि एक अभ्यास है.

    पेज पर लगभग कोई contant भले ही वहाँ गिरोह दर्द की तरह काम करने लगता है.

    यह yoru सॉफ्टवेयर में डोमेन की उपलब्धता सुविधा को देखने के लिए बहुत अच्छा होगा -
    मैं तुम लोगों के रूप में अच्छी तरह से कुछ अविश्वसनीय कार्यक्षमता और ट्यूटोरियल जोड़ा है पता है.

    यह एक महान इसके अतिरिक्त होगा.

    मैं वर्तमान में मेरे लिए ऐसा करने के लिए माइक्रो आला खोजक का उपयोग करें.

    धन्यवाद ब्रेंट

    Hamant

  45. एसईओ पर बात करने के लिए एक और महान लेख. I have several new sites up that contain the keyword in the domain. They are slowly gaining ground in googles eyes but I sure appreciate the seo lessons that can help me move them up the ladder. Thanks for your great product and all the help using it. I will be looking forward to the next lesson.

  46. Hey Brent,

    I agree that keyword domain names have a huge advantage because I've seen blank pages with nothing but a keyword rich title tag rank on the first page of Google for a term that gets 20k monthly searches.

    Google “laptop computers” and you'll see the #2 result is LaptopComputers.org That term gets 2,000,000 searches per month and it's a pretty thin site. They're killing the big retailers and computer manufacturers.

    Leslie Rohde and Dan Thies have discussed the value of keywords in a domain name and (if I recall correctly) they say it's probably only 5% of Google's ranking algorithm. They say that it may be useful because when you build links back to your site, the URL already has the keywords in there. So it's not that Google values keyword rich domain names, it's just that the links that point back to the site have the keywords, resulting in better anchor text links.

    On the flip side I've read Aaron Wall say that keyword rich domain names are valued pretty high by Google.

    Who am I to argue with these experts? I personally prefer keyword domain names and will keep testing with my sites to see the results.

    Glad to see you're blogging again. I hope the StomperNet partnership brought you lots of success!

    बेस्ट,
    Raza
    SoftwareSweatshop.com

    On
    Lasse Kristiansen replied:

    “So it's not that Google values keyword rich domain names, it's just that the links that point back to the site have the keywords, resulting in better anchor text links.”

    Don't mistake hear-say for facts. Stick to your tests. :)

    Normally, there's a limit to how many backlinks you can attain with one keyword/keyword phrase. You need to diversify the anchor text, because otherwise there will be red flags waving in front of Google & Co.

    However, if you have an exact match domain, having an overweight of incoming links with the exact match keyword phrase as anchor text is natural and won't cause red flags to appear. There's also the added benefit of having the keywords in the anchor text even if the anchor text is just the URL ( http://www.credit-cards.com works better than http://www.creditcards.com in these cases nowadays when it comes to this, but the space means less in the bigger picture… much less than it did a year ago).

    With that said, a 20+ (random amount picked) character domain name with heeps of exact match incoming links doesn't seem natural at all. Strategies like that are often times shortlived, but that doesn't mean it isn't valid – at least for the time being.

    I currently have 4 exact match one word keyword domains ranking on page one without any (serious/targeted) optimization done and nearly no content (~40 words on each and a simple one-page HTML page). We're not talking .com's though, but CC TLD's ranking in specific country. Some of the keywords do have a bit of competition going with almost only +PR 5 sites filling up the spots on the first page (no, I don't imagine PR to be of great importance, but it's worthy of consideration when drilling deeper). I've built very few links to these “sites” and still they outrank sites with heeps of pages and targeted backlinks.

    Lasse

  47. Hi Brent
    don't you think google might change the algorithm if domain names start to get spammy?

    Brent, if the main keyword has gone, what is the impact of using hyphens or other modifier words, like “now” and so forth?

    With launch affiliate offers, where there is the most competition with this technique, I've seen all sorts of modifiers, still in the top 5.

    So what is the score difference between a domain being keyword
    “exact match” “broad match” or “phrase match” in the way the actual domain name matches the targetted keyword?

    thanks
    peter

  48. The power of an exact match keyword domain name is huge. Check out our Type In Traffic Finder Tool that uses real time data from the Google Adwords API to find exact match keyword domains like you mentioned that are available to register or buy.

  49. I have noticed this among the results in MS, but have also noticed that these keyword rich domain sites are in the top 10 fairly quickly when built but then go away for a while. It is when Google has a chance to see what they are up to, do they get back up in the rankings again.

  50. What about having http://www.domain.com/keyword? I've heard this is just as strong? Is this true?

    On
    Andre Kibbe replied:

    Not as nearly as strong as an exact match, but it's better to have the keyword in the url than to not.

  51. I love this tool and the continuing educational value that you guys provide. I look forward to testing this suggestion given

  52. मैं मानता हूँ. This key word domain technique has allowed me to squash my competition in some pretty big markets. But the key word domains are disappearing pretty fast!

  53. For older sites not already using keyword-rich domains, simply create additional domains, build them up and send the traffic to the original site! It's not that hard.

  54. OK, So most every “worthwhile”keyword in my niche is already in use. What do you do then? http://www.keyworda.com .org or http://www.keyword-.org .com ?

    Can't wait for the next installment for getting keyword domains that are currently registered.

    सज्जन

  55. 55
    On March 23rd, 2010 at 3:42 am
    Andre Kibbe said:

    @Frank: I'm a full-time keyword researcher. I look at competing sites for keywords every day, and trust me, exact domain matches are very common. Try putting in a dozen less competitive keywords into G and see if you don't find an exact domain match on serp 1 for each keyword.

    @Peter Rose: Google gives more weight to .com TLDs vs. .org and .net exact matches, but the latter TLDs still work relative to non-exact matches (eg words in different order, broken with dashes, appended or prepended with other words)

    On
    Frank replied:

    Actually I don't doubt the advantage of exact match keywords in the domain for low competition keys. My only issue with this post is that credit cards is a highly competitive key.

  56. Main word ” domain ”

    Would

    http://www.domain.ca
    http://www.domain.info
    http://www.domain.us

    Be as effective

    If we are going against a 1 st ranked

    http://www.do-main.com

    For the word “domain”

    On
    Andre Kibbe replied:

    Only .com, .net and .org TLDs work for exact matches. But “do-main” wouldn't count as the keyword “domain” in any case. Once you split up a keyword, it's no longer the keyword. If do-main.com is ranking, it's either because it happens to be parsable as two English words, or they're doing some ninja SEO on other factors. You're better off getting a .com with something added to the beginning or end, like “mydomain.com” or “domainspot.com”.

    I have my doubts that .ca would be effective for SEO, but Google's own reports (according to Matt Cutts) are that at least 50% of .info or .us domains are considered spam according to their internal criteria. I'd only use the for PPC testing.

  57. I agree with Dexx…

    You guys really need to add a domain finder tool to samurai. Steve Juth's tools both have it but I rather do it all in samurai.

    The ideal domain finder tool would let us enter up to three columns of terms and then run all the permutations of those terms along with all the domain variation tricks like www- or double hyphens to see if they are available. It would also show us the number of searches for the term in the domain and expand to show the seo competition for the keyword being targeted in the domain.

    God that would be awesome! PLEASE add it.

  58. This has definitely been proven to work for low competition phrases, but much less so for high demand situations. I've had a look again at your specific example to see why you've got the answer that you have with such a very high demand phrase. The answer becomes obvious when you look at the backlinks, a very high proportion of which are for CreditCards.com, which contains the keyphrase of course.

    In fact, the backlinks for CreditCards.com nearly all contain the keyphrase in one form or another, way, way more so than any of the other sites in the results. That would match up with what I've before – provided the page title contains the keyphrase, with all else being equal it's the amount of backlinks containing the keyphrase that govern the ranking in Google.

    The effect of the keyphrase in the domain name is no greater than having it in the page title.

  59. 59
    On March 23rd, 2010 at 3:46 am
    mattb348 said:

    Couldn't it just be that domains with the actual keyword in them, have had more relevant anchor texts used for their backlinks etc.?? :)

    Perhaps big companies like visa/mastercard just have a couple million “click here” anchor texts or domain.com anchor texts?

    Surely anyone with an actual keyword in thier domain will be SEO'ing for that keyword with a LOT of focus on relevancy and more importantly, relevant anchor text (IE: “credit cards” as the anchor text for most of thier back links).

    In other words, cases like the one dipicted above, very well may have NOTHING to do with the fact that the keyword is in the actual domain. And good luck ever proving otherwise : (

  60. 60
    On March 23rd, 2010 at 3:47 am
    michael mccall said:

    I don't understand all these numbers and how to use them.Can you break the module down and explain it a little bit?

  61. 61
    On March 23rd, 2010 at 3:50 am
    Steve Malley said:

    Another great tip and suggestion Brent. As always,very helpful and timely. Keep then coming. Massachusetts Drunk Driving

  62. Very valid points! I will be following the blog more closely… I know its one of the most important tasks getting the right keyword and must admit! To not giving that task enought time and research.

  63. Great article. I am wondering for those of us that have ties to MLM companies, ho we can use the company name if it is against the company rules. For example if it was Amway for example and they say that we can't use there company name in a domain. Would it be ok in the eyes of Google to use http://www.AMWAY.com? Would the Serps see that as Amway or just a bogus domain?

  64. 64

    It seems that people that trade domains knew this for years but somehow many developers refused to listen. You have two options when starting a website and choosing a name – go for a nifty catchy short and memorable one or opt for a keyword or keyword phrase. The latter works well in SEO but the first one is a stronger brand, it sticks in your visitors head and he comes back easier. It's a tough choice, especially if your keywords are complex expressions. I was using Samurai for few weeks now in domaining and it works like a charm when picking keywords for domains. Stack up keywords/phrases in research tab to compare them and play around with broad/phrase/exact function to see the fine difference. Now, it seems that only two word phrases add up in domaining, anything beyond that is causing the loss in value, not sure how it affects SEO…

    Thanks for making this clear Brent, I was wondering if I'm on a right track as I'm new in domaining, but it helped me snatching some sweet domains. Looking forward to next weeks article.

  65. 65

    What about using a dash ( – ) in the name if the original .com is gone? So credit-cards.com instead of creditcards.com?

  66. Thank you for a great bit of info and an important one at that. Your article is to the point and easy to understand. I love Market Samurai and this will make me rethink a couple of domains I have.

    एक बार फिर धन्यवाद

  67. Great point, but many are scooping these up and targeting long tail as well. Keyword domains are an important long term strategy for sure. Not to mention Bing loves these as well…

  68. Great article and an important point. Thanks for a easy to understand and to the point article. I will have to rethink a couple of my website domains now.

    Thanks guys

  69. Just like the article pointed out, I have noticed many niches will have at least 1 site that has much weaker seo, but has a keyword relevant domain name and ranks in the top 10. At least for now, it seems, Google sees domain names as a very important ranking factor.

    I wonder how the extension (.com, .net, etc..) plays a role? Is .info just as good as .com? If so, buying cheap .info domains may not be a bad way to go to setup a batch of new affiliate sites.

  70. 70
    On March 23rd, 2010 at 4:15 am
    L_R_Sexton said:

    There is some validity in what was written here. domains can have seo benefit. Unfortunately there are other reasons besides the domain to account for why Google is ranking creditcards.com higher than visa.com.

    Yes older trusted domains get a boost, but even with that boost a page still needs solid SEO foundations to reliably rank. Look at the pages themselves and you will see some very basic SEO mistakes made by the visa web site.

  71. Very good analysis about this. I would like to know about how to convert existing sites to one's that are keyword rich. Could you have a product page for a site like http://www.widgets.com/specificwidget and create a seperate keyword rich domain like http://www.keywordrichdomain.com redirect to the other domain's product page?

    On
    Isha replied:

    Don't redirect. Have all your links from keywordrichdomain.com go to the product page.

  72. Guys I appologize as I'm new to all this SEO, does
    extension play a important role in the keyword domain
    itself?

    if so why would dot com be more important than dot org or
    dot us, also anyone know which is easier to run multiple
    domains for startup worpress MU or Standard WP? abit
    overwhelmed and sitting with a few domains. enough with
    parking networks, wanting to develop my domains now!

    thanks,
    -B-

  73. I have to agree with the Brent as I see weak sites out-rank more optimized sites in this situation pretty often. But I wonder how many of keyword-rich domains do not rank well.

    Every time you do a search and don't see the keyword domain ranking in the top 10, should it be bought if it's of value, or is it already bought and not ranking or maybe it's just a placeholder page.

    Jerry West has said as early as January of this year that, “Using a keyword-rich domain name is still very overrated. Branding with a
    good domain is still a better option. In testing, the increase in a keyword rich domain is so slight that it is barely measurable for the 'money keyword phrases'.”

    I don't do near the amount of testing Jerry does, but have often wondered how accurate this statement really is especially when coming across keyword domains ranking at or near the top pretty often.

  74. With good, solid SEO, it almost always comes back down to the basics… A keyword rich domain name, and links. It always falls into place then, especially if you get the rest of it right, like incoming link text to match your domain name, then page title, H1 and first text on page, and throughout the page copy… Domain title and links are the basics, and Market Samurai is killer… one of the basics on the back end…

  75. Good article,

    but i am not sure whether to agree with what you're saying about “keyword in domain name”.

    I personally do NOT think that keywords in the domain name play such a big role as some SEOs assume. You cannot simple come to this conclusion and say the main factor for the site ranking is the keyword in the domain name.

    The #1 site is indeed relevant to the subject…but in how far the KW in the name plays a role here is simply speculation.

    G.

  76. 76

    Excellent posts recently. Keep 'em coming!

    Any ideas on if subdomains have the same effect? any effect? for example (using the good old fashioned classic “dog training” as a target keyword)::

    dogtraining.someotherurl.com

    any positive ranking effect with this?

    Jesse

  77. I know things are ever changing for the Netentrepreneur, and for newbies starting up it's as overwhelming today as it ever was.

    I remember when I first started online some 6 years ago now, and the early advice I got from the so called 'Gurus' was to use generic dot com domain names. That way you could add content to, delete from, or change the entire theme of the site as the times warranted, and your domain name would not become irrelevant or redundant.

    I had a lot of domains once made up with Latin words for various birds, all which have long since gone! But I am a firm believer in variables and still to this day believe that content is king, and especially if written with authority and the on and off page has good optimisation as taught by the guys here.

    But I wonder how Mr G and all the rest of them get on with the zillions of foreign domain names? A good friend of mine operates a site called Ajarn dot com. Ajarn is Thai and translates into English as teacher or more specifically professor.

    His website is the leader over here as an English teacher's resource for those expats living and teaching in the kingdom, and apart from having age (10 years), pages and pages of unique content, tens of thousands of back links, and regular updates, I just can't see that if I created a similar site and named it http://www.teaching-english-in-thailand.com (or similar), I would knock them off the top slots in the SERPs.

    I'm not saying you guys are wrong (of course not), and I'm sure that using theme rich or keywords/phrases in a domain is helpful, but it's one of those things that once again, was considered a very minor point scorer with regards to SEO in the recent past.

    I have a bunch of domains (over 26) and all between 3-5 years old now, and there's no way I would ditch them or neglect them because the domain name is not quite as good as it might be. That said, I would think carefully about the name for any newly purchased domains, but I personally don't think the variable is strong enough to start a new, but more of a tip for buying fresh.

    Hey, I'm no SEO, but I am in training and have been learning a lot of late, but you can bet your bottom dollar that there will be some other article well written from another respected name in the SEO game that will tell you that the domain name is not as important as X, and he or she will have their examples too.

    I love MS and it's the best piece of SEO SW and training that I've come across in all my time online, but I'm still worthy of having my say, hence the comments system here ;-)

    Andii

  78. We made a project with a keyword rich domain we haven't made much on backlinks we almost abandonned this project but we are always in top of yahoo search for this particular keywords.

    For us Keywords rich domain seems to help a lot on the yahoo ranking.

    You can view the results for the site: http://www.battery-drill.com/

    KW: Battery Drill

    The yahoo Search Result: Yahoo search result for Battery Drill

    Hope it helps

  79. I have always been a fan of such keyword rich domain names.
    It has always seemed natural and logical to aim for a “does what it says on the tin” type domain name.

    I think they make getting good keyphrase links more natural as well.
    eg in a classic link swap type situation if your site is http://www.abc.com and you ask another webmaster to link to you using the keyphrase “abc”, they will be more prone to agree to that key phrase usage than if your site is actually http://www.xyz.com .

    Just had a vision of the future.

    It may pan out it may not.

    If you assume that:

    1 -domain names are a finite resource
    2 – domain names can be bought and sold
    3 – better companies will be able to afford to pay more for better domains
    4 – therefore the best domain names for a niche will gravitate towards being owned by good / succesful companies in that niche.

    Add all that up and think 20 years of that going on and a plausable assumption for google to make at some point in the future (if not now ) is that “does what it says on the tin” type domain names are likely to be owned by good companies people will want to find.

    Google wanting to direct people to where they want to go so they continue to use google, is therefore going to give said domains favorable bias.

    I don't think a key word rich domain name it is the be all.
    If you are reading this you are at noblesamurai.com for example. Not a key word in sight in that domain name. Google itself managed to do ok as a search engine with a domain called google.

    It is far from crucial.

    Every little edge you can scrape helps however in my book.

    शुभकामनाएं
    Mick

  80. I've been doing this since I bought my first domain last August. My sites march up the ranks of google, bing, and yahoo pretty fast. I love it when I run an SEOC check on my main theme keywords and I have a big “YES” under URL, Title, Description, and Head and the other sites don't!I also do this with my long tail keywords for my Posts to see where I stand in comparison to other sites using the same keyword, and to make sure I haven't forgotten to use the long tail keyword correctly. Thanks, Brent, for another great article on the benefits of using Market Samurai.

  81. 81

    creditcards.com does not appear on the first page of google at all. nor in the first 10 pages. a subdomin is placed mid of page 5 – uk.creditcards.com

    I am wondering how long ago this was written, and whether given the lack of relevance to the real world how useful any or all other aspects of your software or advice would be.

    On
    Shawn replied:

    That's interesting, because I just did a search for “credit cards” on google and the results came up exactly as Brent has shown, creditcards.com is shown as the first result, visa.com the second, mastercard.com the third and so on. This article's given me a lot to think about, thanks guys…

    On
    Jaco replied:

    Your search results are based on a few factors, including your locale (are you UK based perhaps?) and your Google preference settings. You will find the same results as shown in the example above by doing the relevant search on google.com – a link has been provided on your google homepage, incase you have not noticed it yet.

    Market Samurai does also allow for keyword research based on options you specify based on your specific locale and thus you will get much “relevance to the real world” as you say.

    I have personally worked through many Market Samurai tutorials and I have found the product to be extremely helpful and I will be including the software into my seo/sem arsenal without a doubt. Perhaps you should try it as well.

  82. I have to admit I have noticed this as well very recently. One of my sites was on page 1 over the Christmas period but is now on P5. I've noticed that a good portion of the top 10 are keyword rich. Love the idea of using a keyword domain as a squeeze page to drive traffic to an ol site.
    Many thanks for sharin ur findings.

  83. I have been using keyword rich domains for a couple of years, and for sure it is possible to obtain quite good rankings.

    The search engines also seems to be quite happy for social bookmarking and Twitter – so a combination of a keyword rich domain, social bookmarking, relevant blog posting and a twitter account and you are on your way.

  84. Brent, you are the only one who ever used the term “jiu-jitsu SEO techniques” – I love it! LOL

    OSS!!!

  85. Although I have your Samurai tool, I am still learning how to best use it and your information here clarifies quite a few questions. धन्यवाद.

  86. Excellent blog post. But is it possible to tell exactly what this site is doing right that the big organizations are not? What about the age of the site and the PR of the links?

    If you were do an in-depth analysis of these 10 sites – including historical placement and other factors – could you determine exactly what Google is looking for?

  87. I have used this method several times and always had great success outranking larger SEO companies in the local market.

  88. Thank you for the support and backup with this article. Been preaching this for a few years now to blank stares. Now I have someone backing me up. Forget the cutesy domains, go for the keyword and take a day off once in awhile.

  89. Great post. I've often wondered how much emphasis Google places on keywords in domain names. Now I know

  90. We took ownership of these domains due to chargebacks.

  91. This is so true, just a pity that we never understood this when we chose domain names in the past.

  92. In reference to the 5caratdiamonds example…

    If I wanted to rank for the keyword 5caratdiamonds and 5caratdiamonds.com was already taken, would the search engines still reward me for having a domain name like buy5caratdiamonds.com?

    I'm not in that niche, but curious to know if adding a small word like that in order to get the keyword in your domain is worth while. धन्यवाद.

    On
    Isha replied:

    It would be better to have 5carat-diamonds.com. If that was taken and 5-caratdiamonds.com was taken, it's better to have something like 5caratdiamondsblog.com, where the keywords are right at the beginning of the domain's url.

  93. You guys are the font of all SEO knowledge!

    Thanks again.

  94. very informative. I thought the advantage of having the keywords in the domain had disappeared but I guess not!
    I have http://www.Nashvilles-Real-Estate.com as I'm a realtor in Nashville and this has managed to retain some great rankings for the condo market but has slipped recently for the key words actually in the name.
    I'll be working to get the site back up there using all the advice from MS

    Thx again

    गैरी :)

  95. Hi Brent:

    Thank you for offering a ray of hope in what has been a dark world.

    A number of years ago, I began to acquire .com domain names related to the graphic arts/printing industry. When possible I bought singular and plural, hyphenated and non hyphenated domains.

    I now own approximately 250 domains and spend $2,500.00 USD each year to keep them registered.

    I have talked to companies about developing a website around one (or a grouping) of these domains. I believed that the additional traffic from having an easily recognizable and memorable domain name would be of interest to them. This did not factor in traffic they would get when people searching typed in a keyword set and added .com when they hit search button. They reacted as if I was speaking Swahili and they were speaking Icelandic.

    I will again endeavor to get some clients interested in the prospect of a .com domain name that perfectly reflects the products that they market.

    I look forward to your next posting.

    Ken Stein
    http://www.graphic-equipment.com

  96. Why'd you have to let this secret out of the bag Brent? It's been a weapon of mine since the day my testing revealed it to be true. And I was hoping to corner the market by buying every hot keyword rich domain before everyone else figured it out… :)

    Oh well – I guess I will have to just dominate in the niche's I'm already competing in… thanks for a great article…

    SD

  97. 97
    On March 23rd, 2010 at 6:09 am
    Albert said:

    Does this work on sub domains?

    keywords.domain.com

  98. So you should forward all domains to one domain

    On
    Isha replied:

    No, Google doesn't see forwards very favorably seo-wise. But you can link through to the one domain.

  99. Hey that's great Brent. Very useful information and I can't wait to read the next tips.

    Look forward thnx

  100. Great post. I am still learning this SEO stuff and this post is quite helpful.

    Thanks for sharing.

    Dave

  101. Thanks for this article. It validates my own experiences of using keyword-rich domain names.

    चीयर्स.

  102. Brilliant, thanks for the article guys!
    Lara

  103. This article is totally correct from my research into some new domains.

    I noticed top 10 results for sites that had just 1 page of very poor content.

    It was clearly down to the domain – now getting the domain then really working the site = powerful rankings.

  104. Great article, guys!

    Although I couldn't help but notice the domain age for creditcards.com If you're going to swap to to a new, keyword rich domain, you'd need to take into consideration that you have a low DA and that you need to start building links again. In that case it might be better to optimise the pages on the site through the permalink structure.

    But buying a keyword rich domain name is definitely the way to go when starting from scratch.

  105. Great analysis!!!!

    ps I love MS

  106. Thanks for sharing the “facts.” I LOVE your software and I'm so glad that you also offer solid advice. I am innundated with information from every guru out there. Thanks for keeping it real and helping us sift out whats beneficial vs. what's a waste of time.

  107. my investigation also says that hypenation doesn't seem to concern google. so for seo / online work where you dont care if a real (pun intended) person can't remember or type in the 3 or 4 word hypenated name. ((the sort of name you'd never want to describe on a talkback radio show) what you want is a high position on the serp and the directly corresponding hyphenated domain name is far better than any name such as flyfishingreelssite.com for instant where the added word site just confuses the poor little alogarithimic works inside google. The point: look for a domain that matches exactly your main keyword and don't overlook using a hyphenated name. (but only for online work not a real business name.)

  108. A great revelation. One point How would having more than the keyword in the domain. eg in a subdomain.

    If I had say http://www.become-psychic.mirboo.net Would this have as much strenth as http://www.become-psychic.com

    Wilf.

    On
    Market Samurai Resources replied:

    A .net is not as good as a .com, and it's possible that by having a meaningful domain-name such as mirboo would dilute the seo juice, but become-psychic.prmblmfz.com (or other meaningless domain name) would be good.

  109. Thanks Guys,

    Another interesting post. Having a keyword rich domain name is certainly a great place to start, but it is not the “magic bullet” to high rankings.

    In my experience keyword rich domain names achieve higher rankings, not because of the domain itself, but because people tend to naturally include those keywords as anchor text when they link to the site.

    I've not (yet) done the analysis but suspect that the term “credit card” is much more prevalent is anchor text in the backlinks to creditcards.com than it is to the other sites.

    Keyword rich domains can certainly give you a boost – but only as part of a properly optimised site and an ongoing link building strategy.

  110. also dont overlook wierd sounding names which youd never choose as a business name but which have search engine traffic.
    Trust MSam and go with the keyword research. patiofurniture bistro is very wierd i know but it has traffic and does convert.

    Chose Patio Furniture Bistro style for a wonderful furniture choice for your patio or porch

  111. 111
    On March 23rd, 2010 at 7:30 am
    Maggie Bergman said:

    Great article guys, I have changed my domain after going through the 'Dojo' training videos, easy change to make when the site is fairly new, might pay off in the long run!

  112. This article has just cleared up certain dilemma I had. After trying to check how tough the competition is for a keyword phrase I noticed that some rank very high with fewer links and lower PR. Thanks for this eye opener and can't wait for the next post. By the way, my SEO efforts are now easier since I started using Market Samurai. Thanks for the great product.

  113. Awesome tip, been using this for a little while following a course I went on and it really does pay dividends! Enjoy! :)

  114. Domains rule local search. You can easily get the first page with billions of results by making your domain the keyword you want. Those domains are usually available too.

  115. 115
    On March 23rd, 2010 at 7:47 am
    ricardo said:

    Can someone tell me if having the keyword in a subdomain will do the trick too? keywod.domain.com

    On
    Market Samurai Resources replied:

    A subdomain is seen as being a domain by Google for SEO purposes, so keyword.domain.com is just as good.

  116. This is why i use market samuri, thanks for the great tools and ideas.

  117. What about the plural of the keyword, is that as effective? For example, the keyword was 'personal injury lawyer', if you got the domain personalinjusrylawyers.com is that as still effective?

    On
    tomartomartini replied:

    plural of the keyword:these are treated as a completely DIFFERRNT KW!

    On
    Rob replied:

    I am struggling with the same issue. I've found that the prime company has registered ALL the singluar domains for that keyword, ie motorbikehelmet.com, motorbikehelmet.net, motorbikehelmet.info and so on. So what you say is if I were to register motorbikehelmets.net (which is available under my keyword) google would not see this as relevant? What if I did all my SEO work for the singular version 'motorbikehelmet', would G then put two and two together and realise there is a strong link between motorbikehelmet.com and motorbikehelmets.net?

    How does Google deal with hyphens, so 'motorbike-heltmet.com'?

    On
    tomartomartini replied:

    .com > are good….always work to get a .com first ;if you cant get motorbikehelmet.com,…: your next step is the dashes

    motorbike-heltmet.com or motor-bike-heltmet.com ,
    To rank a hyphen , eg motorbike-heltmet.com do appreciate this will be more demanding but from my stand point worth it.

    On
    Rob replied:

    Hey thanks for the reply. I just wanted to clarify that I'm only interested in this from an SEO perspective, not people searching fomr my site, that will come later. For now all I want is rank. Would that change your advice above?

  118. Very timely advice. I've been considering changing my domain name. It's three years old and getting some solid traffic to page one on Google – it has my two keywords in it but doesnt have the appeal of another domain name I registered. But based on your article and some suggestions from other comments on here, I will be keeping the domain in place. Thanks for the valuable info.

    Jules

  119. Spot on Brent!

    As a matter of fact, one of the many uses I have for Market Samurai is to research domain names.

    I start with a general relative keyword, have MS get some more for me, and check the competition on those keywords. Then I move on to see what domain names with those keywords are available. If my top choices are not available, I use an online thesaurus to give me some more ideas. Then I run these through MS and analyze them.

    Never takes me more than an hour or two to come up with very relevant domain names to my chozen niche.

    This way, I not only know that my domain name has a good chance of generating the traffic I need, but also lets me know that the competition is manageable.

    The longer I use Market Samurai while thinking outside the box, the more I get out of it. Brilliant peice of software!

    धन्यवाद!
    केन

  120. Very good. I reading the blog step by step I was expecting something huge and groundbreaking but the fact that it is so simple is astonishing, yet common sense…in a way :-)

  121. As much as I thought I understood the value of a keyword optimised Domain, I have to say that Credit Card Domain's screenshot was a real eye opener.

    I never realised just HOW MUCH effect the Domain name had. The disparity in BLD's was just incredible.

    Great example of the concept Brent.

  122. I believe that having the keyword in the sub domain qualifies it as well in Googles eyes, ie. 'www.myrabbitcare.com/rabbithealth'if my targeted keyword is 'rabbit health' and that is what I am trying to optimize the page for. If you look in any serp on any topic/niche, or in the market samurai tool competition page, it will show that this qualifies if it is in any part of the URL for that keyword. I dont think it needs to be only the main part of the URL before the .com). Is this correct…SEO is for the individual pages, not the entire domain.

  123. Hi Brent

    Someone who understands domains. I researched all this in 1998 and 1999 in the National Library of Australia which, at that time, had just four online computers. I used the Overture search term suggestion site, which has now gone. As a result I've registered and maintained over 170 top-level dot-com domains. I'm interested only in key cityprofession.com portals. I've registered over 70 domains for all the major professions for my city of Canberra, eg Canberradoctor.com etc, and over 45 citybuilder.coms for major cities and towns throughout the US and internationally, eg SanFranciscobuilder.com and NewOrleansbuilder.com. My plans are to set up these domains as online communities for all the professionals concerned, thereby accrediting them, and to provide dynamic search experiences for users. I could give a four-hour lecture on the benefits of independent registration of such domains. One major benefit is succession in the long-term. These domains should pass to all these professionals concerned to create proper online professionals associations.

  124. keywords in urls works pretty good in wordpress blogs posts (when you have permalinks set to custom and use /%postname%/) and pages. Then I use multiple related keywords in the content and this works pretty well.

  125. This is an important SEO factor that has been around for a while now, but it's nice to see it getting a wider airing.

    You may be interested in my case study, which showed the importance of a generic domain name on Google, Yahoo and Bing results (I started from the search terms and worked backwards to avoid sample bias)
    http://www.memorabledomains.co.uk/bingyahoogoogle.pdf

    Note that while nobody can predict the future accurately, it's a pretty good bet that the domain “bonus” given by the search engines for exact-match domains will remain (or even be increased) since for competitive keyphrases the mere act of securing the domain name represents a big “effort” (large financial outlay) so it is an inherent “signal of quality” against spam since the would-be spammer simply can't afford to secure that domain name.

    In fact, owning a domain name like CreditCards.com sends a message loud and clear to the search engines that “here's a company that takes its online presence very seriously and is willing to pay accordingly”. The principle remains true even if in practice the company has owned the domain for a couple of decades and hand-registered it from scratch since that doesn't negate the POTENTIAL value of the domain name in any way.

    The right domain name will bring other dividends as well. For example, another case study I did showed that you're likely to see a boost in PPC traffic using an exact-match generic because people are more likely to click on the ad (and therefore Google rewards you by displaying it higher while charging you less)
    http://www.memorabledomains.co.uk/ppc-generic-domains.html

    And of course, if you own a domain like CreditCards.com you've just slashed your ad budget compared to the competition since people will only have to see that URL once to remember it. After all, it matches their train of thought exactly.

    It's worth noting that the search engines give some boost to keywords in the URL, but it's nothing like the rocket you'll light under your rankings if you own the exact-match .com or .ccTLD (country code domain name for the region you're targeting, eg .co.uk for the UK or .de for Germany) domain name.

  126. Great advice, yes, but how to make your website or blog as “old” as competitor's.

  127. Anyone know if having a keyword in a broad match domain name has as much value as an exact match and do hyphens make a difference? If this has already been covered please excuse me for missing it as there are so many comments!

  128. Great article.
    I also believe, the closer the keyword is to the Left-Hand side of the URL, can add more weight as well.

  129. Good post Brett – but now you've really let the cat out of the bag.

    We put up one keyword focused domain early 2009 for an offline company and this one basic little website has generated $984k in sales in 13 months. All the site does is get people to call the company.

    Interestingly, the site is always ranked # 1 on google local/maps results plus # 1 in natural search results for it's 'domain keyword'. Also, there are less than 15 external links to the site.

    Yep, you're preaching to the converted :-)

  130. So here are all the questions summarized about what to do if your keyword-rich domain is already taken (which it almost certainly is):

    - Are only .com, .net and .org beneficial?
    - What about subdomains: keyword.domain.com
    - What about subdirectories: domain.com/keyword.html
    - What about adding stop words: the, for, to etc. or e,i,a, etc.
    - What about adding other words: review, info, best, etc.
    - How about hyphens?

  131. Well, nothing really new in this article but it had to be said. Domain names have always influenced search engine rankings right from the start. What amazes me is how few people actually know about this fact. Most companies prefer to use their company or brand name as main domain for their site while using their “brand domain” as a parked domain would be the far better choice. But there is more to it than meets the eye…. a lot more.

  132. Thanks, guys,

    I'm a newbie and having a helluva time driving traffic to my Energizing Your Health website, MattinglyMD.com.
    I appreciate all the help I can get.
    Question: How about using keyword-sensitive domains with applicable content to feed in to the master domain – kindof the FedEx concept. Does that make sense or work ?

    Thanks again,

    Jay

  133. 133
    On March 23rd, 2010 at 12:22 pm
    Joe Watson said:

    Brent
    I would be interested on your observations to the comments by Matt348 and Chris|ReviewFAQ

    Joe

  134. 134
    On March 23rd, 2010 at 12:24 pm
    Joe Watson said:

    Vanessa

    I replied to your comment in which you spoke about your app. You may have missed the reply as your comment was a while ago. Hope you can reply to me.

    Joe

  135. Would like to get some feedback on this site and how i can make it work for me..pls .Kev

  136. I am also new at this and I have a optin page under the domain name url affiliatemarketingmindmap.com/mindmap.html

    I went and typed in the kw phrase – (affiliate marketing mind map) into google search and my optin page came up at no 7 on the serps first page.
    To me that is amazing but I dont why that happens.
    Can some one hear explain…….thanks

    On
    Victor replied:

    Anyone interested in why this phenomenon occurs ?

    If you want to understand how Google works one of the best ways to do that is imagine yourself in their shoes, what would you include in the algorithm if you where a Google Engineer – they are just software programmers after all – to provide the best possible results to searchers requests which is their programming “intent”

    The algorithm is not black magic or witchcraft like all other software algorithms its 100% pure engineering logic.

    So lets imagine that your goal is to provide the best possible search experience for a random Google User that has entered the search string

    “Mikes Used Cars”

    1, Might you have a bias that kicks in to assist micro companies in getting a leg up against the mega corporates if the phrase typed in was a 100% perfect match for that domain.

    Eg you have “Mikes Used Cars” ranking number one for mikesusedcars.net – that BTW is a real example of a #1 SERP in Google – yes there is less than 1000 searches a month but that is not the point here.

    So Mike's tiny used cars PR1 website is able to rank #1 for the phrase in the used car niche – read MEGA competitive – because it is a 100% keyword match.

    The bias is there to provide the best chance of the right return result for the user and given the likelihood that they are actually looking for “Mike Used Cars” anything that is a 100% perfect match is pushed up the list of possible matches for further scrutiny – this is the most important concept here.

    Having the exact match is NOT the end of the story and the reason your ranked its the start of the algorithm gate logic. when “credit cards” is entered all the domains that are 100% exact match are pushed into the bias pool and then based on meeting other criteria they held or discarded.

    Note that in this real world example the following

    1, Its a .net NOT a .com

    All TLD's are “considered” for further scrutiny and based on that one is given bias – it does not have to be a .com the algo throws ALL TLD's into the bias pool and the one with the most merit at that point is given the bias.

    So why do you see the .com's more that say .CC simple – generally generic .coms where registered many years ago and have the advantage of an aged domain, but if you do everything else right you get the bias on ALL TLD's and if the search is conducted from say Google.co.uk the country specific domain bias kicks in there.

    One of the things that I find interesting is no one has mentioned that ranking for just one keyword because of the bias is nice but its just one keyword and we arent sitting in “credit card” traffic streams. You can get past this with very careful selection of your domain name but that's another story for another time.

    Interesting read thanks.

  137. 137

    I was thinking along the same lines. Does this mean I have the mind of a Samurai? So upon further inspection of a competitors site, it appears as though he redirected his landing page to URL optimized page. Hence his ranking improved while I disappeared. Ha…two can play that game. And I will win.

  138. Thanks for posting what we in the domain industry have known for many many years. Hopefully more people will now understand this. :)

    An exact keyword matching domain one of the easiest ways to get an edge on the competition for a term, especially if you are otherwise on an equal playing field. Even with parked pages, which Google has notoriously been against and given penalties to in SERPs, I've at times achieved page 1 rankings for 5+ figure searches/mo terms that are fairly competitive simply because I had an exact keyword matching domain for the term. In many cases it doesn't even need to be .com (though you generally shouldn't go outside .com, .net, or .org).

    One thing to remember – the owner of CreditCards.com spent millions of dollars to be the owners of it. A term that major isn't exactly a small expense to go after with an exact keyword matching domain.

    -Steve

  139. Great article with excellent examples of domain name keyword usage. Although its not the first time I have heard of the concept any software package you guys could make to compliment my Market Samurai software it a definite must buy in my book.

  140. [...] a good keyword rich domain name can be to a site's search engine optimization efforts. Getting the High Ground With Domains shows how a smaller website with fewer backlinks can beat out bigger and highly financed [...]

  141. 141

    OK, I see your point, but I think you're also coming to wrong conclusion. I know probably nobody will ready this but I'll say it anyway.

    Do you see that chase.com/creditcards got into the top ten with significantly less backlinks to the page? That's because credit cards is IN the domain, not IS the domain.

    The #1 ranker here is an exact match domain, and that may boost it a little. But chase could beat it out if it built more backlinks, simply by having it in the domain. Visa is synonymous to credit cards in human terms, but not in robot terms. And they don't have the phrase credit cards in their domain, that's why they're not #1. If they had the exact same amount of backlinks to visa.com/creditcards, they would be #1. They just don't know what they're doing so they backlink to their homepage.

    The point is, you want to put your target keyword somewhere in the domain, it doesn't need to be the exact domain. And then you need to backlink to that inner page with that keyword's anchor text. That's how you get visa.com to rank #1 instead of #2 and it's also how you score a double listing. Too bad it's too late now.

    On
    Matej replied:

    This is exactly my way of thinking and something I stated in my comment here. Keyword domain probably means something, maybe 3-5% in whole SEO thing, but it is not a magic bullet! visa.com/creditcards would smash this page in no time.

    I still think one big page is better, with subdirectories, but seems that I am one of the few hehe :)

  142. Great Article, but with reference to the above, we have to re-invest years of hard work again for the new domain. But, I think, its worth the investment.

  143. Brent,

    this is so simple, a no brainer. धन्यवाद. Saying that, it took me quite some time to get to that realisation. 30DC was the place I've learned to optimize domain/site. One of my sites is less than 2 months old. I was indexed after 2 days and on the page one in less than a week. Now, I am holding spot 1.

    Looking forward to next instalment

    Cheers
    एलेक्स

  144. Thanks guys, I am new to this and pretty much started with the 30DC. I simply love all the free info that's available and can't believe how great a product Market Samurai is for such a low cost. SEOC is very exciting! :)

  145. Marvelous articles.

    Lots of tools out there providing us with lots of backlinks, but if you forget how to maximize your keywords… then it would go nowhere.

    I have experience this my self, thanks to market samurai! awesome tool.

  146. Everybody is entitled to his/her opinion. I tried keyword domains and got nowhere.

    If you want proof that keyword domains do not work, just go and google “best online casinos” and check around the position number 8 (on 23/3/10). There will be a site http://www.onlinexcasinos.com (not mine).

    This site is, at a time of writing, not keyword domain, site is under construction ( 0 content, blank page ), but the guy already has 1,500 back links!!! That is phenomenal result for a site that has nothing else going for it.

    So if you have three factors: domain name, content and back-links. And back links won hands down.

    On
    Jaco replied:

    Its not so much that keyword rich domain names dont matter here, but rather that the online gambling industry has been one of the most competitive online markets for many years and the competitors in this niche have moved beyond the elementary seo issues.

    This search does however reveal a lot of relevance in the domain names (90% of the results) to the search term you specified and is a perfect example of this thread and the many questions being raised here, including the relevance of phrase to broad matching search terms which Market Samurai is excellent at.

    Insofar your comment that the mentioned site has nothing else going for it, I suggest you do more in-depth analysis of the website. This will reveal that the site is a couple of years old, has thousands of pages indexed in all 3 major search engines, much more than 1500 backlinks (relevancy not checked, but nevertheless), appears in serp's for various other relevant keyword phrases in top 20 positions, and the site does have an external marketing programme working for it as well. This is just scratching the surface.

    In my opinion, this is a valid “under construction” notice for a site that has been doing well in search marketing for a long time.

  147. This SEO strategy is amazing. You've always taught us the value of having a optimized domain based on keywords; but these charts really bring it to life. Great illustration of what works in SEO.

  148. This is a strategy I followed with my site and cannot believe the sites that I am ahead of.

    I have really struggled (as I'm sure many have) with trying to work out which are the the most important factors to list well with the search engines – undoubtedly (I think) a keyword rich domain is one of them along with the other onpage page factors.

    Once again Brent – a great article, really well written. Keep up the good work.

  149. Great post! I've got the domain EuroMillionsResults, but am struggling to get on the first page of Google for those keywords. The domain was previously 'parked' on a spammy website, so I think it's taking Google a long time to realise it's now a different website.
    Oh well, back to the SEO and we'll get there one day!

  150. 150
    On March 23rd, 2010 at 8:09 pm
    John Lawson said:

    What about anchor text?

    Would you not expect to see these results based purely on the anchor text of backlinks? Surely most of the backlinks to visa and mastercard are “visa” and “mastercard” rather than “credit card”.

  151. This is a very interesting phenomena, but I have a question. If for example I have a domain such as..www.credit-cards-scam-review.com would it be optimized for any of the words within the title or just the keywords in succession to one another. IE If you searched for “credit card review” or “credit card scam” would it not be optimized for those keywords due to the omission of the 4th term or having the term “scam” out of succession in the 1st example? धन्यवाद!

  152. My experience is that a .net can outrank a .com if the .net site has more content. I have used this technique in product launch affiliate campaigns where the domain name is equal to the product name. The merchant has bought the .com domain but has only thrown up a sales page. I have bought the .net domain and created a WordPress blog with relevant articles and posts. It doesn't take much backlinking for the .net to get to #1.

  153. 153

    “..Some things you might consider talking about, Brent, with respect to domain names and clearing the air on:

    1. If you can't get your exact match domain name, and you want to modify it, what are the best practices with respect to:
    A. hyphens or no hyphens between the words in the keyphrase
    B. adding a word to the beginning or end of the domain/phrase – which is better (at the end, correct?)
    C. TLD choices: .com vs. .org, .net, etc..”

    I'd like to hear your opinion on this as well guys.

  154. Another great article! Great advice for all who want to get high rankings in Google.

  155. Brent

    Another solid post from the team at Market Samurai!

    धन्यवाद,

    Andy

  156. From scanning through the huge number of posts here, I've noticed a lot of debate about whether it is enough to simply have one keyword as part of your domain name or whether your domain has to be an exact match to a keyword phrase.

    I've tried it both ways, and based on my own experience I think it has to be an EXACT match to a popular keyword phrase.

    I have also noticed that the results do NOT necessarily happen immediately upon the next visit by the Googlebot. It sometimes takes time for Google to reward you for using this tactic.

    Example: For one of my domain names (an exact match to a 3-word search term) I debuted in spot 104, and then kept losing ground over a two month period. As I continued to add quality backlinks, the decline in position reversed and I clawed my way back up to page 10. I sat there for a few weeks, and was ready to conclude that this strategy did NOT work … then without doing anything, Google one day bumped me up to page 4. A few weeks later I was on page 2. And a few weeks after that, I was on the first page. I've been there for two months now, but I'm still NOT #1.

    So, I'm guessing that if you are in a highly competitive category (which I am), that along with relevant page content, Google does want to see a MINIMUM number of quality backlinks, and you probably have to have a MINIMUM page age before you get looked at seriously (each of my websites that have exact match domain names are less than a year old).

    Has anybody else found this to be true? Any data to back up these observations?

    धन्यवाद,

    केन

  157. Great article.
    I'm a graphic designer and managed to buy eobokdesign.co.uk and ebookdesigner.co.uk with the intention of doing well on Google as you suggest. Rather than host it as a separate domain I was advised to just have the site in a folder as part of my main design site http://www.promo-design.co.uk and include within its sitemap.

    After a week or so http://www.ebookdesigner.co.uk appeared as no. 6 on Google for 'ebook designer'… but two weeks later it's just listed as …promo-design.co.uk/ebookdesigner.

    Would it be better to host separately?

    John

  158. [...] Source: Market Samuari Blog [...]

  159. Good article, although having the keyword in your domain name will benefit your SEO it isn't a quick win, in less competitive industries you will see it work more and more but a little bit of on page and off page SEO will beat just a domain.
    As always you need to put the effort in to get the results and if you can get the keyword rich domain you may as well make things easier for yourself.
    Google is always cutting down on this and that we are still waiting for paid link to stop being counted and spam but I can't see them changing the algorithm to domain slap any time soon.
    Although the manchester SEO guy who bought the domain and spammed his website up to be number two for manchester SEO is another example on how if you only have one keyword and have the domain you can get what you want – however the user is faced with a terrible website!

  160. I have been using keyword rich domains for years it makes perfect sense to me.

    However sometimes it is not easy to get those domains

    Danny

  161. A friend recommmend me to this product and really see the value of this product i see his site went up in top 4 in search engine because of this product and very realiable so now i'm also planning to purchase this product…

    On
    Sean replied:

    what product are your reffing to?

  162. What is the best way to start a new domain?
    I've worked a few methods and it can take months to get indexed

    On
    SEO Company Guildford replied:

    1) submit it manually to google and yahoo (i include the html code on the site for validation)
    2) Add links to it on your facebook page! and also a few other large social networks (Google loves these sites and will pick your site up quick)
    3) Build backlinks (I have had a site indexed at position 5 in less than 24hours from building around 100 high pr links)
    4) Include it in the local business centre

    There are lots of things to do, but you need to make sure google finds you. It should never take months to get indexed.

    On
    SEO Company Guildford replied:

    5) Oh, and dont forget to submit an xml sitemap!

  163. Great info. I'm new to the game, so every little tidbit helps.

    I'll definitely be using this technique on my next niche site.

    Cheers

  164. It's now clear to me why it's very hard to compete with competitor that includes keyword in domain name.

  165. 165

    I certainly wish I chose a more SEO friendly URL for my website. My website has now been in operation for nearly two years and I would think that a move to a new URL would be too late.

  166. I couldn't agree more:) All of my domains are keyword rich, researched well using Market Samurai and the ranking results are incredibly good!! It all depends of course on how competitive the chosen market is, so that I need to build more or less links pointing to them.

    Great post. धन्यवाद

  167. There are always multiple factors involved with ranking.

    For quick ranking in a small niche – a keyword domain does wonders:
    I built this tool to find tons of keyword domains: http://www.domainNameTool.com . It uses google suggest and amazon suggest to find top natural search keyword domains – as well as a small dictionary.

    But age, backlinking, and the same factors that google looks at for PPC are in play. For PPC – google wants to make sure your site/landing page is completely relevant for the keyword searched for.

    If your domain has on site SEO (title, h1, keyword in content) for the keyword/phrase that is searched for you get a tremendous push.

    Having a keyword domain is a great jump start, but if the other stuff isn't done, you will be overtaken sooner or later.

    So:
    - Keyword domain is great start.
    - backlinking with keyword & related link text(articles, social bookmarking)
    - ON site SEO – every page for one main keyword gives best advantage
    - Regular content updates (especially on home page offer a great long term boost toward 'authority' (subject matter site, versus one page only)
    - and age of domain – (I have heard also that google looks at how long a domain is registered for (2+ years vs 1 year). All domains age, so this happens anyway over time.

    All of these alone help, but together they almost guarantee high organic placement and longevity.

    This is for 2 reasons: 1 Google wants to give the BEST results – so relevancy(domain, on page seo), authority(time and related subject matter), and credibility(backlinks) is part of wht they look for.
    And 2 – Most people quit after putting up a one page keyword domain with 1 or no backlinks. While some one page keyword domain sites last for a while, they will often be overtaken in time if not maintained since they usually don't gain credibility and authority.

    Just my experience, but I don't need any competition, so just ignore the above if you are not serious :)

  168. Sometimes buying domain names with your brand name combined with other SEO keywords can be a good strategy…

  169. I agree, great article and great thread.

  170. 170
    On March 27th, 2010 at 6:31 am
    EricP. said:

    So if I own a plant nursery named Fine Plants along with fineplants.com and I primarily sell purple roses and want to go after the keyword phrase “purple roses”, should I buy purpleroses.com and have that be location of my web site even though the name of my business is Fine Plants? It seems from a branding point of view its negative to have your domain name say one thing and your business name say another. Also if I did use this strategy….should I put my content on purpleroses.com and then do a 301 redirect of fineplants.com to purpleroses.com?

  171. Great arcticle and subsequent posts Brent. Seemed to have stirred up a hornet nest of debate.

    Look forward to reading more

  172. So glad to get this information. Last year I bought an 8 year old domain as a marketing guru said that age was the key. Well I found out the hard way that it is only part of the equation. My competitors have far surpassed me with their younger domains because they are keyword rich,

    So guys, what took you so long to give us this? Just kidding, thank you so much. I am looking forward to better results.

  173. Agree re domain names for SEO.

    We are heavy users of Market Samurai and always glad we made the decision to use the domain name Traffic Cafe TV – it has the word 'traffic' in it – for the reasons you outline here.

    Jonathan

  174. 174

    what's the story with selling .com.au or .net.au domain names, can you sell them?